czwartek, 11 kwietnia 2013

Owsiane ciasteczka z suszoną śliwką.

Czasami ma się ochotę na coś słodkiego-w moim przypadku to nieustannie ma się ochotę na owe słodkie.A zawsze więcej jest satysfakcji,przynajmniej ja tak mam,z posiłku,czy wypieku zrobionego samodzielnie,niżeli zakupionego w sklepie.Szczególnie lubię domowe wypieki,ciasteczka są świetną formą,by zagłuszyć chrapkę na coś słodkiego-poręczne,drobne,smakowite przyjemności.A dodatkowo fajnie jest jak owa słodkość nie jest tylko dostarczycielem cukru,słodyczy,a można jej jeszcze przypisać również inne walory.Myślę,że jest tak w przypadku owsianych ciasteczek,które można potraktować jako zdrowszą słodycz,a nie jedynie puste kalorie.

Składniki:

- 150g margaryny
- 200g cukru trzcinowego
- 1 łyżeczka cukru waniliowego
- 2 jajka
- 200g mąki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 100g płatków owsianych
- 1 czubata łyżka otrąb żytnich
- 100g suszonych śliwek

Miękką margarynę zmiksowałam z cukrem,cukrem waniliowym,jajkami, płatkami owsianymi i z otrębami.


Po chwili do wszystkich połączonych składników dodałam mąkę oraz proszek do pieczenia i dalej wszystko razem miksowałam.


Na samym końcu dodałam rozdrobnione suszone śliwki i jeszcze jedynie przez chwilę wszystko ucierałam.


Brałam trochę powstałej masy,robiłam z niej kulkę i spłaszczałam,układałam na piekarnikowej blaszce wyścielonej papierem do pieczenia.Dobrze jest robić między ciastkami odstępy,bo trochę urosną(ale nie jakoś kolosalnie dużo).


Piekłam ciasteczka przez około 10 minut w temperaturze 190stopni.
Po upieczeniu przekładałam ciasteczka,z każdej partii pieczenia, na kratkę do wystygnięcia.


Zaraz po wyjęciu z piekarnika ciastka wydają się być miękkie, niedopieczone,surowe,jednak jest to złudne wrażenie.Wystarczy im moment poza piekarnikiem i już twardnieją.
Ciastek wyszło naprawdę sporo-ale mimo dużej ilości szybko zniknęły,długo nie pobyły.Są półkruche w konsystencji i chrupią za sprawą płatków owsianych.


Ciasteczka zarówno dostarczą słodyczy,jak i są pożywne, wartościowe.Są świetnym wspomagaczem trawienia,bo za sprawą zawartych w nich składników mając na myśli głownie płatki owsiane,otręby i suszoną śliwkę,usprawniają,wpływają korzystnie na trawienie.Także są to ciasteczka,które można by porównać,że są niczym dwie pieczenie upieczone na jednym ruszcie-bo są i słodkie i zdrowe,odżywcze.Polecam je zarówno do kawy,jak i solidnej szklanki mleka,w każdym zestawie,w każdej odsłonie świetnie smakują,dobrze się sprawdzają.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz