poniedziałek, 23 września 2013

Francuskie ślimaczki z dżemem jabłkowym.

Ciasto francuskie jest znakomite i zawsze pomocne,gdy mamy ochotę na coś słodkiego i chcemy mieć to niemalże na już,teraz,w tempie ekspresowym,jednocześnie pozwalając by to coś,było jako tako domowej roboty.Mając paczkę francuskiego ciasta postanowiłam zestawić je ze swojskim dżemem jabłkowym i"naprędce"przygotować słodkość na dwa kęsy.
Składniki:

- 1 opakowanie ciasta francuskiego(450g)
- dżem jabłkowy
- 1 jajko

Wykonanie:

Miałam ciasto francuskie w płatach,zatem po rozmrożeniu ciasta każdy z płatów nieco rozwałkowywałam,bo były to dość grube kawałki.Każdą rozwałkowaną część francuskiego ciasta smarowałam dżemem jabłkowym.


Posmarowane ciasto zwijałam w rulon,rolowałam niczym spory naleśnik.


Zwinięty rulon cięłam nożem na mniejsze kawałki.Każdy odseparowany kawałek smarowałam pędzelkiem moczonym w rozbitym do pojemniczka,rozbełtanym jajku.


Surowe jeszcze ślimaczki nadziane dżemem przekładałam na blachę piekarnika wyścieloną papierem do pieczenia.


Piekłam francuskie ślimaki przez 20 minut w 195 stopniach.


Połączenie jabłka i ciasta francuskiego gwarantuje pyszny smak, powstały smakowite drobne słodkości.Ciasto przyjemnie chrupie,a dżem jabłkowy jest bardzo delikatny,co zestawione razem daje świetną,szybką deserową przekąskę.A zapach podczas pieczenia w domu tychże niewielkich słodkich smakołyków był niesamowity. Ślimaki,mimo,że znane powszechnie z powolności w tym wypadku akurat ekspresowo znikły,w tempie zastraszająco szybkim ;).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz