poniedziałek, 2 lutego 2015

Chrzanowe masełko ze szczypiorkiem.

Lubię wszelakie smarowidła do pieczywa-różnorakie pasty,czy smakowe masełka.Z maseł najczęściej pojawia się u nas masło czosnkowe-kupne lub domowej roboty.Tym razem miałam ochotę na coś z chrzanem i szczypiorkiem więc ochota na dane smaki zainspirowała mnie do przygotowania masełka z tymi dwoma wcześniej wspomnianymi składnikami o wyrazistym smaku.Do masełka dodałam chrzan tarty firmy Orzech(http://www.orzech.com.pl/katalog.php?grupa=12&lang=pl).

Składniki:

- 250g masła roślinnego
- 1 pęczek szczypiorku
- 2,5 łyżeczki tartego chrzanu firmy Orzech
- sól
- pieprz czarny mielony

Wykonanie:

Masło roślinne przełożyć do miseczki(użyłam masła roślinnego,z pojemniczka,nie z kostki,żeby było zawsze miękkie po wyjęciu go z lodówki i łatwo się rozsmarowywało,ale jak ktoś chce może użyć twardego masła z kostki).Szczypiorek umyć,osuszyć i posiekać. 


Dodać pokrojony szczypiorek do masła umieszczonego w misce.Do masła ze szczypiorkiem dodać tarty chrzan(ze słoiczka).  


Wszystko wymieszać doprawiając masełko podczas mieszania solą i pieprzem do smaku.  

Tak przygotowane masełko przełożyć do pojemniczka i przechowywać w lodówce.Zaraz po przygotowaniu chrzanowego masła ze szczypiorkiem dobrze jest dać mu przynajmniej 30 minut zanim będziemy je konsumować,przygotowywać z nim przykładowo kanapki,wtedy smak masełka się wyostrzy. 


Kanapki z takim masełkiem są smaczne i dostarczają przyjemnego, intensywnego smaku nawet już bez innych dodatków-sera,czy wędliny. Chociaż oczywiście na takie kanapki możemy sobie kłaść to,co najbardziej lubimy i mamy smakowite kanapki na śniadanie,obiad,czy szybką przekąskę.Ja jem kanapki z takim masełkiem z razowym chlebem dodając do nich ewentualnie ketchup lub jajko ugotowane na twardo i w takich wariantach najbardziej mi smakuje.

Do masełka dodałam chrzan tarty ze słoiczka,który otrzymałam od firmy Orzech(http://www.orzech.com.pl/ofirmie.php).


Chrzan świetnie dosmaczył masełko i nadał mu wyrazistego,solidnego smaku.Chrzan tarty plus szczypiorek to znakomite połączenie, zwłaszcza dla osób,które lubią lub mają ochotę na intensywne smaki.Z połączenia chrzanu firmy Orzech,masła i szczypiorku powstało konkretne,wyraźne w smaku smarowidło nieco wiosennie się już smakowo kojarzące.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz