wtorek, 3 czerwca 2014

Koktajl truskawkowo-czereśniowy z miętą.

I znów koktajl i znów z truskawkami oraz z pysznymi czereśniami i z dodatkiem aromatycznej mięty.Tym razem koktajl stanowił moje śniadanie w dniu dzisiejszym(plus do tego jeszcze kromka razowca z masłem i z dżemem jagodowym :)).Sezon wiosenny i letni sprawia,że można jeść lżejsze śniadania i inne posiłki,ma się ochotę na lżejsze jedzenie,dzięki czemu można małe co nieco zrzucić,zgubić kilka kilogramów bez ogromnego wysiłku.

Składniki:

- 10 truskawek
- 16 czereśni
- kilka listków mięty
- 250g kefiru
- 2 łyżeczki białego cukru
- 1 łyżeczka cukru waniliowego

Wykonanie:

Czereśnie,truskawki i miętę opłukać.Czereśnie pozbawić pestek,a truskawki pozbawić szypułek.Przełożyć czereśnie bez pestek do pojemnika i dodać do nich pokrojone na mniejsze części truskawki. 


Owoce zalać kefirem.Do wszystkich składników dodać biały i waniliowy cukier oraz dołożyć porwane na mniejsze kawałki listki mięty(listki mięty dodajemy w ilości wedle własnego uznania, upodobania,ja dodałam dość sporo,bo chciałam,żeby mięta była solidnie wyczuwalna w koktajlu).

Wszystkie składniki umieszczone w pojemniku zmiksować za pomocą blendera.

Przelać gotowy koktajl do szklanek i pić go od razu lub po schłodzeniu.Można ozdobić koktajl listkiem mięty i truskawką oraz czereśnią.
Z podanej ilości składników wyszło 2 porcje,2 szklanki koktajlu. Koktajl jest bardzo orzeźwiający,odpowiednio słodki.Jest dość rzadki w konsystencji można go popijać ze szklanki,czy sączyć przez słomkę.Mięta świetnie dosmaczyła truskawkowo-czereśniową miksturę,to koktajl z pysznym,wyrazistym miętowym akcentem,który aromatycznie pachnie i słodko-miętowo smakuje.

Pochwalę się.Dzisiaj z rana Pan listonosz przyniósł mi paczkę. Paczka została nadana przez portal www.prekursorki.pl i zawierała przyznaną mi nagrodę za konkurs organizowany przez portal i firmę Kupiec"Bądź trendy!Jedz płatki i otręby".W ramach wyróżnienia w konkursie otrzymałam płatki owsiane górskie oraz otręby owsiane.I fajnie.Produkty z pewnością się przydadzą,świetnie nadadzą się do przygotowywania wszelakich zdrowych przekąsek,czy słodkości, pożywnych posiłków.

2 komentarze:

  1. uwielbiam takie koktajle, prawdziwa bomba witaminowa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Edytko fajne połączenie smaków :) ja nigdy bym na to nie wpadła, by połączyć truskawkę, czereśnie i miętę :)

    ps. super paputki :)

    OdpowiedzUsuń