sobota, 8 lutego 2014

Ciasto 3-bit na herbatnikach bez pieczenia.

Ciasto,które jest obłędne w smaku,gwarantuje totalną słodyczową rozpustę,istna bomba kaloryczna,ale co tam,dla takiego smaku warto od czasu do czasu je przygotować i się nim rozbestwiać. Zwłaszcza,że przygotowuje się je bardzo prosto i szybko,genialne ciasto dla weekendowego leniwca takiego jak ja,który ma ochotę na rewelacyjny deser bez nadmiernego produkowania się.

Składniki:

- 300g herbatników
- 1 puszka(400g)masy toffi(kajmakowej)
- 2 budynie śmietankowe(bez cukru)
- 750ml mleka 2%tłuszczu
- 250g margaryny
- 3/4 szklanki białego cukru
- 16g cukru waniliowego
- 500ml śmietany kremówki 30% tłuszczu
- 2 śmietan-fixy
- 4 płaskie łyżki cukru pudru
- 6 kostek mlecznej czekolady

Wykonanie:

Puszkę z masą kajmakową wstawiłam do miseczki z gorącą wodą,aby puszką się podgrzała,a jej zawartość,masa nieco upłynniła.Blaszkę o wymiarach 24x28 wyścieliłam folią aluminiową.Na spód blaszki wyłożyłam herbatniki.Na herbatnikach rozsmarowałam masę toffi,kajmak.


Rozsmarowaną na herbatnikach masę toffi przykryłam drugą warstwą ułożonych herbatników.Oba budynie ugotowałam w 750ml mleka (zamiast w 1 litrze,żeby były gęstsze),w trakcie gotowania nie słodziłam budyniów.Ugotowany budyń odstawiłam do ostygnięcia.


Przestygnięty budyń miksowałam stopniowo z miękka margaryną, białym cukrem(3/4 szklanki)i z cukrem waniliowym,ucierałam margarynę z cukrami stopniowo dodając chłodny budyń.


Utartą,słodką budyniową masę rozsmarowałam na wcześniej ułożonej na kajmaku warstwie herbatników.


Rozsmarowaną masę przykryłam trzecią i ostatnią warstwą herbatników.


Śmietanę kremówkę ubiłam z 4 łyżkami cukru pudru i z 2 śmietan-fixami,miksowałam aż śmietana była gęsta,dobrze ubita.


Wyłożyłam ubitą,słodką śmietanę na ułożone wcześniej herbatniki. Śmietanę równo rozsmarowałam,a na jej wierzch na tarce,na dużych oczkach starłam czekoladę.


Po przygotowaniu ciasta schowałam do lodówki i pozostawiłam tam na kilka godzin,by zrobiło się bardziej zwarte,aby stężało.

Ciasto po schłodzeniu wygodnie,ładnie się kroi.Po ukrojeniu prezentuje się dość efektownie,trzy warstwy ciasta są wyraźnie widoczne,odznaczają się,co wpływa na estetykę ciasta.Ciasto jest słodkie,zawiera dość sporo kalorii,ale warto pozwolić sobie chociaż na jeden jego kawałek,bo ciasto to jest idealnym połączeniem smaków,zestawieniem pysznych składników.Mimo sporej kaloryczności ciasto w konsystencji i w odczuciu w trakcie jedzenia jest lekkie,delikatne.Masa toffi,masa budyniowa i bita śmietana ze startą czekoladą,a między tymi wszystkimi warstwami herbatniki,czy można sobie wyobrazić coś bardziej rewelacyjnego, obłędnego w smaku.Niebo w gębie i istna rozpusta.

6 komentarzy:

  1. Chyba spróbuję na jakąś okazję. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam to ciasto kilka razy,rodzina za nim przepada.Ciasto jest dość kaloryczne.Ale za to bardzo smaczne.POLECAM.

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. jakie są wymiary tej blaszki?

    OdpowiedzUsuń
  4. Swietne polecam

    OdpowiedzUsuń
  5. dzisiaj bede robic:)

    OdpowiedzUsuń