piątek, 7 lutego 2014

Marchewkowa surówka z sezamem.

Jakiś czas temu na blogu:http://smakuje.blox.pl/html wypatrzyłam smakowicie zapowiadającą się surówkę,zaciekawiła mnie,a że lubię wszelakie surówki postanowiłam ją przygotować i wypróbować. Wzorowałam się na przepisie umieszczonym na wcześniej wspomnianym blogu,dokonałam jedynie minimalnych modyfikacji w przepisie(nie dodałam jogurtu z majonezem tylko zdecydowałam się na sam majonez,a co tam,niech lecą kalorie,to ostatnie takie majonezowe, kaloryczne podrygi,bo niedługo wkroczy wiosna i zacznie się dietowe szaleństwo i przechodzenie na lżejsze menu).

Składniki:

- 2 duże marchewki
- 2 łyżki sezamu
- majonez
- sól
- pieprz czosnkowy

Wykonanie:

Marchewki umyć i oskrobać,a następnie zetrzeć je na tarce(na grubych oczkach)do miski.Sezam podprażyć na suchej patelni,bez dodatku żadnego tłuszczu,na bardzo małym ogniu.


Dodać podprażony,zrumieniony sezam do startych marchewek.


Do składników umieszczonych w misce dodać majonez i sporą szczyptę pieprzu czosnkowego.


Całość wymieszać i posolić do smaku.


Podprażony sezam to fantastyczny dodatek do marchewkowej surówki,nadaje surówce specyficzny,świetny smak.Surówka ma zdecydowany,przyjemny posmak.Taka surówka to świetny dodatek do obiadu,czy kolacji(przykładowo do kanapek),ale świetnie też smakuje sama,bez innych komponentów.Poza tym warto przygotować taką surówkę,gdyż dostarczy naszemu organizmowi pożywnych wartości,bo zarówno marchew,jak i sezam to źródła wielu cennych witamin i składników.Oczywiście można zastąpić część lub całość majonezu jogurtem(naturalnym,greckim)jeśli się chce nieco "odchudzić" surówkę.Ja tym razem postawiłam na majonez,następnym razem grzecznie i przykładnie sięgnę już po jogurt.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz