piątek, 5 czerwca 2015

Ciasteczka jabłkowo - owsiane.

Na blogu: www.tysiagotuje.pl znalazłam świetny przepis na dietetyczne i ciekawe ciasteczka na bazie jabłka i płatków owsianych,ciasteczka prezentowały się bardzo kusząco,zatem postanowiłam je zrobić(zresztą na blogu Tysi jest mnóstwo przepisów,które bardzo bym chciała wypróbować,tylko z czasem na razie nie zawsze wyrabiam).Ciasteczka zrobiłam trzymając się przepisu z małymi odstępstwami-zamiast 3/4 szklanki płatków owsianych dodałam całą szklankę,a zamiast cynamonu dodałam cukier cynamonowy otrzymany od firmy Diamant(www.diamant.pl)i miodu nie żałowałam,bo dodałam jego solidną i czubatą łychę.Ciastka rewelacyjne,zachęcam do ich samodzielnego przygotowania.
Składniki:

- 1 duże jabłko
- 1 szklanka płatków owsianych(górskich)
- 1 czubata łyżka miodu
- 1 jajko
- 1 łyżka oleju
- cukier cynamonowy Diamant

Wykonanie:

Jabłko(sporej wielkości)obrać ze skórki,pozbawić gniazda nasiennego i zetrzeć je do miski na dużych oczkach tarki.Do startego jabłka dodać płatki owsiane,olej,wbić jajko oraz dodać czubatą łyżkę miodu i cukier cynamonowy(w ilości wedle upodobań,ale nie ma co żałować do tych ciasteczek cukru cynamonowego,bądź cynamonu jeśli nie posiadamy cynamonowego cukru).Wszystkie składniki wymieszać trzepaczką i odstawić powstałą masę na około 10 minut,by płatki owsiane namiękły i napęczniały.


Blachę z piekarnika wyścielić papierem do pieczenia.Na blaszkę wyłożoną papierem łyżką nakładać owsiano-jabłkową masę z dodatkami, z której powstają ciasteczka-w ten sposób produkować ciacha.


Uformowane ciasteczka piec przez około 15 minut w temperaturze 180 stopni.
Po upieczeniu zostawić ciasteczka chwilę na blaszce,a następnie ostrożnie,delikatnie przenieść je na tacę,czy kratkę z piekarnika żeby dobrze ostygły,stwardniały i dzięki temu nie rozpadały się.

Ciasteczka mają niewiele kalorii i można je uznać za jak najbardziej dietetyczne drobne słodkości.Ciastka intensywnie pachną i smakują jabłkiem i miodem,a cynamon sprawia,że są jeszcze pyszniejsze. Rewelacja,zachęcam do zrobienia.
Z podanej porcji składników wyszło mi 9 ciasteczek średniej wielkości(na zdjęciu 8,bo jedno oczywiście jeszcze właściwie gorące pożarłam,bo tak kusiło).Następnym razem zrobię te ciasteczka z podwójnej porcji,bo zniknęły szybko.

Do ciasteczek dodałam zamiast cynamonu cukier cynamonowy Diamant (www.diamant.pl).

Cukier cynamonowy świetnie sprawdził się w zastępstwie cynamonu, super dosmaczył ciasteczka.Często sięgam po ten cukier zwłaszcza jako dodatek do jabłek,chociaż ostatnio także przekonałam się,że fajnie zestawia się z rabarbarem i/lub z truskawkami.Warto go mieć w kuchni pod ręką,szczególnie w letnim sezonie bogatym w tak wiele pysznych,świeżych i łatwo dostępnych owoców.

1 komentarz:

  1. Piękne ciasteczka, bardzo się cieszę, że smakowały :) pozdrawiam Kochana!

    OdpowiedzUsuń