piątek, 29 maja 2015

Dip czosnkowy.

Jogurtowo-majonezowy dip,sosik czosnkowy.Taki dip będzie świetnym dodatkiem do wszelakich przekąsek,warzyw,chipsów,czy frytek. Znakomicie także sprawdzi się podczas grillowania.

Składniki:

- 4 łyżki jogurtu greckiego
- 2,5 łyżki majonezu
- 5 ząbków czosnku(średniej wielkości)
- sól
- pieprz czarny mielony
- biały cukier

Wykonanie:

Ząbki czosnku obrać z łupinek i drobno je posiekać(można także wycisnąć czosnek przez praskę,wyciskacz do czosnku w zależności co kto woli,mi się popsuł wyciskacz,zatem ciachałam czosnek ręcznie).


Do miseczki przełożyć 4 czubate łyżki jogurtu greckiego oraz majonez.Jogurt grecki można zastąpić jogurtem naturalnym,chociaż według mnie dip jest smaczniejszy i ma lepszą konsystencję jak jest z dodatkiem gęstego jogurtu greckiego.Do majonezu i jogurtu umieszczonego w naczyniu dodać posiekany czosnek oraz dosypać szczyptę pieprzu.


Wszystko wymieszać doprawiając dip solą i cukrem do smaku.

Po przygotowaniu dobrze jest dać dipowi przynajmniej pół godziny,by się"przegryzł",by jego smak się wyostrzył.Dip przechowywać w lodówce.

Oczywiście ilość czosnku dodanego do dipu można sobie regulować wedle własnych upodobań.Ja tym razem dałam pięć ząbków czosnku i sosik miał solidną moc,był przyjemnie pikantny i intensywnie czosnkowy.Ale można dodać mniej lub więcej czosnku w zależności od tego jak wyrazisty dip chce się uzyskać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz