piątek, 24 października 2014

Pierogi z kapustą i grzybami z przyprawą Royal Brand do kwaśnicy(góralskiego kapuśniaku).

Bezsenność nocy jesiennej-ostatnio notorycznie mi się to zdarza, kładąc się spać po 20,a właściwie padając po 20 wstaję o 3 w stanie pełnego wyspania i w pełni gotowa do produktywnej działalności. Tylko pies patrzy na mnie jak na wariata,bo dla niego to środek nocy,eksmituje się z fochem do innego pokoju bo mu w oczy świecę albo telewizorem,albo komputerem albo żarówką.Ale każda pora jeśli człowiek przytomny jest dobra,żeby się uaktywnić.Dzisiejsze uaktywnienie spożytkuję na dodanie posta.Dzisiejsza propozycja to pierogi z kapustą i grzybami,do Wigilii jeszcze trochę,ale takie pierogi są pyszne i świetne nie tylko w okresie Bożego Narodzenia,a za mną ostatnio często"chodzą"świąteczne,wigilijne smaki-mak,kapusta z grzybami,smażone ryby,śledzie,zatem chętnie sobie je serwuję w ramach dokarmienia.Do owych pierogów wykorzystałam przyprawę otrzymaną od Royal Brand(http://www.royal-brand.pl),a mianowicie wykorzystałam mieszankę przypraw do kwaśnicy(góralskiego kapuśniaku).Nie było chętnych na kapuśniak,a była ochota na pierogi,a owa mieszanka świetnie się w pierogach sprawdziła, przyjemnie dosmaczyła farsz.
Składniki:

- 30g suszonych grzybów(w składzie:podgrzybek,borowik szlachetny, koźlarz czerwony)
- 0,5kg kiszonej kapusty
- 1 cebula
- mąka pszenna
- 1 jajko
- olej
- sól
- pieprz czarny mielony
- słodka mielona papryka
- chili
- kminek mielony
- rozmaryn
- sól czosnkowa
- 0,5 opakowania mieszanki przypraw Royal Brand do kwaśnicy (góralskiego kapuśniaku)

Wykonanie:

Grzyby namoczyłam na kilka godzin w wodzie,a następnie nastawiłam je na gotowanie dodając do wody trochę soli czosnkowej i rozmarynu. Kiszoną kapustę zalałam wodą,dodałam do niej kminek mielony i przyprawę Royal Brand i nastawiłam na gotowanie.


Ugotowane grzyby i kapustę odcedzić.Cebulę obrać z łupiny i pokroić w kostkę.Na patelni rozgrzać olej i podsmażyć na nim pokrojoną cebulę.


Do zeszklonej cebuli dodać odcedzone i ugotowane grzyby i kapustę i wszystko razem podsmażać przez chwilę na niedużym płomieniu doprawiając kapustę z cebulą i grzybami solą,pieprzem,słodką mieloną papryką,kminkiem mielonym i szczyptą chili do smaku.W ten sposób przygotowany został farsz do pierogów.


Ja nie mielę już tak przygotowanego farszu,bo lubię gdy w pierogach wyczuwalne są kawałki grzybów,czy  kapusty,ale jeśli ktoś preferuje inaczej może zmielić gotowy farsz za pomocą blendera,czy  maszynki.
Z około 3 szklanek pszennej mąki,1 jajka,1 łyżki oleju,1 szklanki wody i szczypty soli zagnieść ciasto na pierogi.


Brać trochę zagniecionego ciasta i rozwałkowywać je wałkiem na powierzchni podsypanej mąką.W rozwałkowanym cieście wycinać kółka.Na każde wycięte kółko nakładać trochę kapuściano-grzybowego farszu z cebulką.

Wycięte kółko z nałożonym farszem zlepiać,a w złączeniach za pomocą dłuższej strony łyżeczki robić falbankę formując w ten sposób pieroga.Postępować identycznie z każdym pierogiem.


W garnku zagotować wodę z dodatkiem odrobiny soli.Na wrzącą wodę przekładać ulepione pierogi i wyjmować je za pomocą łyżki cedzakowej,gdy wypłyną na powierzchnię wody,gdy będą się unosić na wodzie co będzie oznaczało,że są już ugotowane.


Takie pierogi są pyszne i z wody,po ugotowaniu,jak i po odsmażeniu ich na patelni.Takie pierożki ja uwielbiam z ketchupem,ale także świetnie zestawiają się z czerwonym barszczykiem,czy będąc polane skwarkami.Pierogi są wyraziste w smaku,to pyszna opcja na bezmięsny obiad.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz