piątek, 16 listopada 2012

Klopsiki mielone z fetą w środku w sosie pomidorowym.

Inspiracją do zrobienia tego posiłku,a właściwie jego odrobinę zmodyfikowaną bazą był przepis umieszczony na tyle opakowania sosu pomidorowego Winiary„Sosy na każdy dzień”. Pewne tylko drobne kwestie pozmieniałam,reszta pozostała wedle wskazówek z opakowania.Przede wszystkim zrobiłam większą porcję, ponieważ posiadałam 500g opakowanie mięsa mielonego,a nie 300g jak wyznaczał przepis,więc oczywiście i dawkę innych składników należało proporcjonalnie zwiększyć. 

Składniki:


- 500g mięsa mielonego
- 1 jajko
- 5 łyżek bułki tartej
- dużo koperku(miałam mrożony)
- sól(odrobinka)
- pieprz czarny mielony
- czosnek granulowany
- ser feta(około 1/3 kostki)
- sos pomidorowy(gotowy w proszku do rozrobienia z wodą)
- olej
- 300ml zimnej wody

Wykonanie :

Mięso mielone łączymy z jajkiem i bułką tatrą.Dodajemy koperek i przyprawy. 

Na opakowaniu sugerowali,aby zrobić większe kotlety w liczbie czterech sztuk,ja natomiast zdecydowałam się na małe pulpeciki. Brałam trochę doprawionego mięsa,rozpłaszczałam je jak niewielki placek i wkładałam trochę sera feta na środek i zawijam w kuleczkę. 


Wyszło mi 13 średnich pulpetów.


Na rozgrzaną patelnię z olejem wkładać kuleczki,obsmażać z każdej strony na niedużym ogniu. 


Następnie zmieniłam sobie patelnie,ponieważ na tej po pulpetach było trochę oleju,gdyż smażyłam je w dość sporej ilości tłuszczu. Na suchą patelnię przełożyłam pulpety,postawiłam ją na niewielkim ogniu i dolałam do mięsnych kuleczek zmieszany wedle przepisu proszek sosu z wodą(sos rozmieszany w 300 ml wody). 

Sos gęstniał wśród pulpetów,a one przechodziły pomidorowym smakiem.Fajna alternatywa dla mielonych,czy gołąbków„bez zawijania”.Można zjeść je z ryżem i makaronem lub w inny,jaki się tylko chce,sposób.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz