niedziela, 25 listopada 2012

Mini muffiny z bakaliami, mleczną czekoladą i miodem.

Tak sobie patrzę po moim blogu i dotarło do mnie,że właściwie niemalże wszystkie posiłki,które ostatnio przygotowywałam są słone,obiadowe,a przecież ja jestem ciasteczkowy,słodyczowy potwór,więc coś tu nie gra.Postanowiłam zatem popełnić muffinki. Muffiny te oszukują trochę mój system odżywiania w sensie,że kategoryzuję je jako zdrowe,pożywne,a przemycam w nich całą tabliczkę mlecznej czekolady.Robiłam je już kiedyś w wersji xl, teraz postanowiłam zabrać się za ich wersję w rozmiarze mini.


Składniki:

Grupa składników"suchych":

- 2 szklanki mąki
- 2 łyżki cukru
- 1 płaska łyżka proszku do pieczenia
- 1 płaska łyżeczka soli

Grupa składników"mokrych":

- 1 szklanka mleka
- 0,5 szklanki oleju
- 1 jajko
- 1 porządna,czubata łyżka miodu

Plus:
 
- 1 tabliczka czekolady(ja dałam mleczną)
- bakalie(dowolnie według upodobań,ja dałam żurawinę,wiórki kokosowe,orzechy włoskie,pestki dyni,migdały,wszystkiego po troszeczku)
- dodatkowo wrzuciłam także 2 czubate łyżki płatków owsianych i łyżkę otrąb żytnich


Wykonanie:

W jednym naczyniu mieszam składniki"suche"(mąkę,cukier,sól i proszek do pieczenia).


Siekam czekoladę na mniejsze kawałki.


W drugim naczyniu łączę ze sobą składniki"mokre"(mleko,olej, jajko,miód plus dodatkowo dodaję tutaj także czekoladę,płatki, otręby i bakalie).W sumie do muffinek dodałam 1 dużą szklankę bakalii,płatek i otrąb.


Przelewam składniki"mokre"do"suchych".


Mieszam łyżką wszystkie składniki.


Przekładam surową masę do papierowych papilotek umieszczonych w blaszce.


Wstawiam blaszkę do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i piekę muffinki przez 20 minut.W trakcie pieczenia zapach jest nieziemski, zwłaszcza za sprawą miodu,którego aromat roznosi się po całym mieszkaniu.


Z podanej porcji składników wyszło mi 44 mini muffinek.Są smaczne i treściwe.Można je modyfikować w dowolny sposób dodając lubiane indywidualnie bakalie,czy swój ulubiony rodzaj czekolady(może być biała,czy z orzechami lub gorzka).Każdy może je zrobić w swoim typie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz