piątek, 13 września 2013

Budyniowa owsianka.

W sezonie jesienno-zimowym budynie są u mnie hitem i deserem numer jeden,szybko się je przygotowuje,są pyszne i to taka moja forma deserowego poprawiacza nastroju nie zawierając zbyt wiele kalorii,a jak dla mnie dostarczająca masę słodkości.Dzisiejszy dzień od samego rana bardzo chłodny,bardzo deszczowy,typowa pogoda na wylegiwanie się pod kocem z kubkiem kakao.Nawet pies niechętnie wyszedł na spacer, trzeba go było wyciągać i zachęcać.W taki dzień to trzeba zjeść solidne,pożywne śniadanie,takie które doda energii i wpłynie na to,że nam się zechce z łóżka wywlec i zrobić cokolwiek sensownego danego dnia.W ramach wartościowego śniadania postanowiłam połączyć uwielbiany przeze mnie budyń i zawsze smaczne i dobre na wszystko płatki owsiane.Wyszła z tego smaczna para i świetny posiłek na dzień dobry.
Składniki:

- 650ml mleka(1,5% tłuszczu)
- 5 łyżek płatków owsianych górskich
- 1 opakowanie budyniu(wykorzystałam budyń bananowy z cukrem)
- 3 daktyle

Wykonanie:

Do garnka przelać 0,5 litra mleka i wsypać do niego płatki. Gotować płatki z mlekiem na małym ogniu.


W tym czasie w pozostałej ilości mleka rozmieszać budyniowy proszek.


Gdy mleko z płatkami się zagotuje,zacznie wrzeć i unosić się przelać do niego rozmieszany w mniejszej ilości mleka budyń.
Gotować całość jeszcze przez chwilę,aż budyniowa owsianka zgęstnieje.


Następnie zdjąć owsiankę z gazu i przelać do miseczki.Daktyle pokroić na połówki i ułożyć na wierzchu owsianki.

Taka owsianka to bardzo sycące śniadanie.Rozgrzeje organizm z rana,gdy na dworze zimno,doda energii,a dzięki słodkości,którą w sobie zawiera pobudzi też mózg do pracy.Owsianka wyszła dość zawiesista,przez to także jedna jej porcja stanowczo na długo zaspokoi głód.Ale nie ma co się dziwić jej konsystencji,taką zawiesistość zapewnił jej budyń.Ja wybrałam budyń z zawartością cukru w proszku,ale można użyć dowolnego budyniu i jeśli jest bez cukru to dosłodzić owsiankę cukrem po swojemu,do smaku.Można także wybrać dowolny smak budyniu,użyć takiego na jaki ma się ochotę.Można sobie wprowadzać dowolne modyfikacje takiej owsianki za każdym razem prezentując ją i smakując w innym stylu,za każdym razem owsianka może być urozmaicona,zmieniona,a i tak z pewnością będzie pysznym i wartościowym posiłkiem.Z tej porcji składników wyszło dwie miseczki gęstej,bananowej owsianki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz