niedziela, 27 stycznia 2013

Sałatka z makaronem, wiejską kiełbasą i warzywnymi dodatkami.

Sałatka kombinowana,spreparowana na zasadzie co mam w domu i mogę wykorzystać,aby wyszło zjadliwie.Mało pracochłonna.Zrobiona spontanicznie,pod napływem weny,ale wyszła naprawdę przyjemnie smaczna.

Składniki:

- 250g makaronu(miałam małe kokardki)
- kawałek wiejskiej kiełbasy
- 3 ogórki konserwowe
- papryka konserwowa
- pół cebulki
- 2 ząbki czosnku
- 1 puszka zielonego groszku
- majonez
- sól
- pieprz
- słodka mielona papryka
- tymianek
- woda do ugotowania makaronu

Wykonanie:

Makaron ugotowałam w wersji al dente w wodzie z dodatkiem oleju.Przełożyłam makaron do miski.
Groszek odcedziłam z zalewy i przełożyłam do makaronu.
Kiełbasę obrałam ze skórki i pokroiłam na nieduże kawałki.


Dodałam kiełbasę do makaronu i groszku.
Ogórki i paprykę pokroiłam w kostkę i dodałam do wspólnej miski.



Cebulkę pokroiłam w kostkę,a ząbki czosnku posiekałam na nieduże cząsteczki.


Przełożyłam cebulę i czosnek do wszystkich,wcześniej umieszczonych w misce,składników.


Posypałam wszystkie składniki pieprzem,słodką mieloną papryką i tymiankiem.


Do makaronu,kiełbasy i pokrojonych warzyw dodałam majonez.


Wszystko dokładnie wymieszałam i posoliłam do smaku.


Sałatka jest bardzo smaczna,o wyrazistym smaku. Jest przyjemna zarówno dla podniebienia, jak i dla oka, ponieważ jest bardzo kolorowa. Syci, a na jej zrobienie nie zeszło mi dużo czasu, bardzo szybciutko się z nią uwinęłam,teraz można się tylko zajadać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz