środa, 30 stycznia 2013

Kakaowe, mleczne naleśniki z rumową nutką i bananowym nadzieniem.

Zainspirowana akcją Tysi "banan, o tak!" postanowiłam również przyłączyć się do tej koncepcji,zabawy i skombinować coś bananowego,ekspresowego,mało skomplikowanego.A w związku z tym, że chciało się już nam naleśników,bo dość dawno ich nie było to padło właśnie na naleśniki z bananowym nadzieniem,z tym,że naleśniki troszkę inne od tradycyjnych,bo kakaowe i robione na samym mleku,bez wody.


Składniki:

- 2 szklanki mleka
- 2 szklanki mąki pszennej
- 1 jajko
- 1 czubata łyżka rozpuszczalnego,słodzonego kakao
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- kilka kropelek aromatu rumowego
- olej
- 2 średnie banany
- 1,5 czubatej łyżki jogurtu greckiego
- 2 łyżeczki cukru
- 0,5 łyżeczki cukru waniliowego

Wykonanie: 

Z mleka, mąki, jajka,kakao,proszku do pieczenia oraz kilku kropel aromatu rumowego i oleju za pomocą trzepaczki przygotowałam ciasto naleśnikowe.


Rozgrzałam patelnię z odrobiną oleju.Smażyłam naleśniki z obu stron.



W między czasie pokroiłam banany do pojemnika na mniejsze kawałki.


Dodałam do bananów jogurt grecki oraz posypałam wszystko cukrem i cukrem waniliowym.



Zmiksowałam banany,jogurt i cukry blenderem. 


Gotowe,usmażone naleśniki smarowałam bananową,słodką papką.


Naleśniki składałam w trójkąciki.

Połączenie banana z kakao i aromatem rumowym to trafne zestawienie.Smaki przyjemnie się łączą gwarantując słodki, deserowy i sycący w moim przypadku obiad.Jeśli ktoś woli mniej słodkie naleśniki i chce zaoszczędzić trochę kalorii to można nie dosładzać już bananowo - jogurtowego nadzienia, myślę, że słodycz samych bananów też byłaby wystarczająca, ja jednak zdecydowałam się trochę tej słodkości jeszcze dodać, wzmocnić ją.

Embed_hrwlfq7n83b18cyc5ks0lvw6l9ssyazz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz