piątek, 4 stycznia 2013

Smażona pierś z kurczaka z wędliną i żółtym serem.

Jakiś czas temu na blogu u (http://mojakulinarnaprzygoda-agiatis.blogspot.com/) wypatrzyłam fajny pomysł na pierś z kurczaka (http://mojakulinarnaprzygoda-agiatis.blogspot.com/2012/11/filet-z-szynka-i-serem.html#.UOZhjqx_bEQ), który postanowiłam samodzielnie wypróbować w ramach propozycji na obiad. Trzymałam się dość sztywno koncepcji wykonania z takim wyjątkiem, że troszkę inaczej, po swojemu doprawiłam, efekty przedstawiam poniżej, nam smakowało.

Składniki:

- 1 średnia pierś z kurczaka
- 1 plaster wędliny(u mnie polędwica sopocka)
- 2 plastry żółtego sera(u mnie gouda)
- sól
- pieprz
- majeranek
- czosnek granulowany
- olej

Wykonanie:

Pierś opłukałam i osuszyłam. Następnie natarłam mięso solą i pieprzem z obu stron.

  
Obsmażyłam pierś z obu stron na uprzednio rozgrzanej patelni z olejem.


Gdy pierś poprzez smażenie nabrała już złocistego koloru na jej wierzchu położyłam plaster wędliny, który posypałam majerankiem.


Po chwili na pierś z wędliną położyłam dwa plastry sera,które posypałam granulowanym czosnkiem.


Przykryłam patelnię z mięsem przykrywką i jeszcze przez chwilkę smażyłam na niedużym płomieniu do momentu, aż ser się nie rozpuści.


Wyszło smacznie, zdrowe białe mięso kurczaka, ciągnący się ser, warto zafundować sobie taki obiadek, do którego można dołożyć wszelkie towarzystwo - ziemniaki, czy ryż i ulubione warzywa, surówkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz