środa, 2 stycznia 2013

Schabowy w mącznym cieście.

Schabowy w tradycyjnej panierce jest bardzo smaczny, ale kto powiedział, że zawsze kawał schabu smażonego na patelni musi prezentować się jedynie w otoczce z jajka i bułki tartej. Z reguły w mącznej panierce smażę rybę, a tym razem odstępstwo od reguły (wyjątek ją potwierdzający), bo oblepiłam mąką schaboszczaka. Może następnym razem wariacja pójdzie w drugą stronę i zamiast smażenia ryby w mące i jajku utytłam ją w bułce tartej.

Składniki:

- 2 plastry, kawałki schabu
- 1 jajko
- 2 czubate łyżki mąki
- trochę wody
- sól
- pieprz
- suszona nać pietruszki
- cebula suszona
- 1 łyżeczka ziarenek smaku
- olej

Wykonanie:

Mięso rozbiłam sobie tłuczkiem.


Oprószyłam je przyprawami z obu stron(dałam trochę soli i pieprzu oraz dużo suszonej cebuli i pietruszki).


Do miski wbiłam jajko, rozbełtałam je i dosypałam do niego mąkę oraz ziarenka smaku oraz dolałam trochę wody(tyle, by ciasto było płynne, ale dość zawiesiste, nie trzeba dużo wody, ale trochę należy jej dodać, ponieważ bez niej jajko w połączeniu z mąką zanadto się "zbryla", ciężko by było bez wody obtoczyć w takiej samej mączno - jajecznej masie mięso).Wszystko dokładnie rozmieszałam na jednolite ciasto.


Obtaczałam w cieście każdego kotleta.


Smażyłam kotlety na rozgrzanej patelni w sporej ilości oleju na niedużym płomieniu.


Bardzo ciekawy smak, inny nieco od typowego smaku tradycyjnego, polskiego kotleta schabowego. Ale przyjemny smak i fajna alternatywa dla obiadu ze schabowym w roli głównej. Na pewno będę ten przepis, patent na panierkę dość często wykorzystywać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz