środa, 9 stycznia 2013

Pełnoziarniste penne z tuńczykiem i sosem pomidorowo – bazyliowym.

Dania z makaronem są fajne pod tym względem, że można z nich wykombinować coś „na biegu”, bez konkretnych przepisów, których trzeba się sztywno trzymać przy przygotowywaniu, a i tak zawsze wychodzi coś smacznego, sycącego, czym można przyjemnie i gębę i żołądek zapchać. Poza tym w przygotowaniu akurat tego posiłku mogłam użyć pomidorów z puszki, w których się ostatnio zakochałam.

Jak robię coś z tuńczykiem, to przypomina mi się scena z pierwszej części filmu Bridget Jones, jak podczas przygotowywania swojej urodzinowej imprezy w ubebranym fartuchu otwiera lodówkę z tekstem: 
This is Bridget Jones for Sit Up Britain searching for tuna.

Ja znalazłam swój tuńczyk i dodałam go do obiadu.

Składniki: 

- makaron pełnoziarnisty penne pióra
- 1 sztuka pomidorów w puszce krojonych
- 1 puszka tuńczyka w sosie własnym
- 1 cebula
- oliwa z oliwek
- sól
- pieprz
- bazylia(suszona)
- woda
- olej

Wykonanie:

Makaron ugotowałam sobie w osolonej wodzie z odrobiną oleju. 
Po ugotowaniu makaron odcedziłam i opłukałam zimną wodą.


Pokroiłam cebulę w kostkę. 


Podsmażyłam cebulę na oliwie z oliwek. 


Gdy cebula na skutek podsmażania zmiękła dodałam pomidory z puszki. 


Chwilkę razem pogotowałam i po chwili posypałam pomidory z cebulą solidną dawką suszonej bazylii. 


Następnie posoliłam i dodałam pieprzu do smaku.
Gotowałam wszystko razem jeszcze przez chwilkę.


Makaron wymieszałam z sosem. Tuńczyka odsączyłam z zalewy. Wyłożyłam tuńczyka na wierzch makaronu z sosem. I tyle makaronowego kombinowania.
Zatem bon appetit.

Tuńczyk pasuje do tego sosu, wszystko razem przyjemnie się komponuje i dobrze smakuje, sos wyszedł dość pikantny, pieprzny i to jest bardzo na plus, bo z taką mocą sosu tuńczyk ciekawie się zestawia.

Embed_djwjeb5uticdwxxk5kkgrtxhieqsngzz

1 komentarz: