wtorek, 29 stycznia 2013

Skórka pomarańczowa.

U mnie w domu od dawna robiło się skórkę pomarańczową.Za przykładem mojej Mamy postanowiłam zrobić ją samodzielnie.Z pewnością przyda się jako dodatek do wszelakich ciast,czy w ramach dekoracji wypieków.A dodatkowo nic ze zjedzonych pomarańczy się nie zmarnowało,wszystko zostało spożytkowane.

Składniki:

- skórka z 6 dorodnych pomarańczy
- 4 łyżki cukru z górką
- trochę wody

Wykonanie:

Pomarańcze,z których później będzie robiona skórka,przed zjedzeniem powinny być dokładnie umyte.
Skórkę z pomarańczy w miarę starannie oczyściłam z białej błonki, usunęłam białą skórkę od wewnątrz nożem.


Kawałki skórki pokroiłam w kosteczkę.


Przełożyłam pokrojoną skórkę do garnuszka.


Zalałam wodą do poziomu, do którego sięgała skórka i zasypałam cukrem.

Gotowałam na niedużym ogniu przez 1,5 godziny - aż woda się wygotowała,mieszająca od czasu do czasu.
Skórkę,jeszcze ciepłą,przełożyłam do słoiczka i po wystygnięciu wstawiłam ją do lodówki,gdzie ją przechowuje.

I takim domowym sposobem skórka pomarańczowa została zrobiona. Zapachy podczas jej gotowania niezmiernie przyjemne,a do tego jaka koloroterapia miała miejsce podczas robienia,żywy i pozytywny pomarańczowy kolor skutecznie poprawiał nastrój. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz