poniedziałek, 31 grudnia 2012

Sałatka z ananasa, sera żółtego i czosnku.

Nie spodziewałabym się, że połączenie takich trzech składników jak ananas, żółty ser i czosnek może być zjadliwe, a co dopiero mówić tak smaczne (teraz staram się być bardziej otwarta na wszelkie smaki, nawet te najbardziej nietypowe i poszerzać moje horyzonty smakowe). Ale moje zdanie się zmieniło po wypróbowaniu tej sałatki, palce lizać, a robi się ją migiem, jeszcze się w kuchni nie zdążyłam dobrze rozkręcić, a już była gotowa.

Składniki:

- 1 puszka ananasa
- ser żółty(dodałam 200g żółtego sera "warmińskiego")
- 2 ząbki czosnku
- majonez

Wykonanie:

Ananasa odsączyłam z zalewy i pokroiłam w kostkę.


Przełożyłam rozdrobnionego ananasa do miski.


Ser żółty starłam na tarce na dużych oczkach do miseczki.


Czosnek drobno posiekałam i dodałam do ananasa i sera.


Dodałam majonez i wszystko dokładnie wymieszałam.


Nie dodaję żadnych przypraw do tej sałatki, każdy ze składników ma swój własny, wyrazisty smak, sałatka nie potrzebuje zatem już więcej dodatków, w takim zestawieniu jest bardzo smaczna - słodka za sprawą ananasa i ostra, o wyrazistym smaku dzięki czosnkowi, dodatkowo smak wzbogaca żółty ser i majonez.
Sałatka najlepiej smakuje, jeśli przygotujemy sobie ją dzień wcześniej, dobrze jeśli damy jej trochę czasu, żeby smaki się wyostrzyły, ujawniły.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz