czwartek, 27 grudnia 2012

Ciasteczka z mleczną czekoladą i kandyzowaną skórką pomarańczową.

Ciasteczka zostały upieczone na Święta, jednak w natłoku różnorakich przygotowań i przedświątecznej bieganiny nie było kiedy ich tutaj zaprezentować. Zatem dzisiaj nadrabiam zaległości i prezentuje świąteczne mini wypieki.


Składniki:

- 200g margaryny
- 100g cukru
- 2 jajka
- 300g mąki
- 100g kandyzowanej skórki pomarańczowej
- 4 paski (80g) mlecznej czekolady
- szczypta soli



Wykonanie:

Miękką margarynę, jajka i cukier zmiksowałam.


Czekoladę posiekałam nożem.


Dodałam rozdrobnioną czekoladę oraz kandyzowaną skórkę pomarańczową do jajeczno - margarynowo - cukrowej masy.


Wszystko mieszałam mikserem.


Dodałam mąkę i sól.

Zmiksowałam.


Wyrobione ciasto włożyłam na 15 minut do lodówki.


Następnie wyjęłam surowe ciasto. Brałam trochę ciasteczkowej masy, spłaszczałam na blaszce i w tym cieście odciskałam foremką dowolny kształt. Nadmiar ciasta znajdujący się poza konturami foremki zbierałam łyżeczką i odkładałam do misy z resztą ciasta. W ten sam sposób postępowałam z każdym ciasteczkiem.


Blaszkę z wyciętymi ciasteczkami włożyłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Piekłam ciasteczka 10 - 12 minut, wyciągnęłam jak miały zarumienione boki przy spodzie.



Z tej porcji wyszło mi 4 blaszki ciasteczek(60 sztuk). Każdorazowo, gdy wstawiałam jedną z blaszek do piekarnika to miskę z surowym ciastem odstawiałam na ten czas do lodówki, wtedy ciasto było zwięźlejsze i łatwiej dawało się w nim wycinać kształty foremką.
Pasują i smakiem i zapachem jak najbardziej do Bożonarodzeniowych Świąt. Przypadły mi do gustu. Nie są zbyt słodkie, ale takie akurat, chociaż następnym razem dodam trochę więcej albo cukru, albo czekolady.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz