poniedziałek, 20 maja 2013

Krewetki z patelni.

Jest to moje pierwsze podejście do krewetek.Zarówno jeśli chodzi o ich zakup,jak i przygotowanie,czy też degustowanie.I stanowczo mogę stwierdzić,że nie jest to z pewnością podejście ostatnie. Tym razem krewetki są zrobione sposobem"patelnianym",następnym razem spróbuję przygotować je innym sposobem,by móc poznać ich smak w różnych odsłonach.
Składniki:

- 250g krewetek tygrysich
- oliwa z oliwek
- 2 ząbki czosnku
- sok z cytryny
- sól
- pieprz czarny mielony
- suszona nać pietruszki

Wykonanie:

Krewetki przepłukałam ciepłą wodą i następnie skropiłam je sokiem z cytryny.Na patelni rozgrzałam oliwę z oliwek.Przełożyłam na patelnię krewetki i ząbki czosnku posiekane w większe kawałki.


Przez moment podsmażałam krewetki z czosnkiem i po chwili posoliłam je oraz oprószyłam pieprzem i suszoną nacią pietruszki.


Całość jeszcze przez jakiś(niedługi)czas podsmażałam pod przykryciem,aż do zrumienienia krewetek,od czasu do czasu przekręcając krewetki z jednej strony na drugą.

Szybki w przygotowaniu posiłek,a raczej w sumie należałoby powiedzieć ekspresowa w wykonaniu przekąska,przystawka.Krewetka w moim odczuciu jest w smaku podobna trochę do kurczaka,trochę do mięsa chudej ryby.Są to smaczne kąski.A dodatkowo posiadają sporo walorów odżywczych,dostarczają organizmowi wielu pozytywnych wartości,a przy tym mają niewiele kalorii,niewielką zawartość tłuszczu,a sporą ilość białka.Zatem warto je od czasu do czasu konsumować,z pewnością wyjdzie nam to na zdrowie.Oczywiście jeśli ktoś je lubi,jeśli potrafi się do nich przekonać,bo nie każdy lubuje się,ma ochotę degustować owoce morza,nie każdemu odpowiada ich strona wizualna,czy konsystencja,ale myślę,że warto się przekonać do krewetek zarówno dla ich walorów smakowych,jak i ze względu wspomnianych wcześniej walorów odżywczych.

Embed_99mypljrxionjufgqoy1kigoiq6lfgzz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz