środa, 1 maja 2013

Kotlety mielone z pieczarkami i żółtym serem.

Kotlety mielone w wersji urozmaiconej,wzbogaconej o dodatkowe składniki,ale w wariancie bardzo smakowitym i przyjemnie doprawionym.

Składniki:

- 450g mięsa mielonego
- 1 spora cebula
- 7 średnich pieczarek
- 1 łyżka masła
- 50g sera żółtego
- 2 łyżki kaszy manny
- sól
- chili
- czosnek granulowany
- słodka mielona papryka
- kminek
- lubczyk
- bułka tarta
- 1 jajko
- olej

Wykonanie:

Opłukane,oczyszczone i osuszone pieczarki oraz cebulę pokroiłam w niezbyt małą kostkę.


Podsmażyłam pokrojone składniki na patelni,na maśle,soląc je odrobinę w trakcie smażenia.


Do jednej miski przełożyłam mięso mielone,podsmażoną z pieczarkami cebulę,starłam do owej miski na tarce,na grubych oczkach,żółty ser,wbiłam jajko oraz dodałam także kaszę mannę.Wszystkie składniki obsypałam przyprawami (solą, chili, kminkiem,słodką,mieloną papryką oraz solidną dawką granulowanego czosnku i lubczyku)i całość dokładnie ręcznie wymieszałam.



Z powstałej masy formowałam średniej wielkości kotlety i obtaczałam je w bułce tartej.


Smażyłam kotlety na patelni z dobrze rozgrzanym olejem z obu stron.



Kotlety bardzo przyjemnie,zachęcająco pachną,wszystkie składniki,z których kotlety zostały przygotowane,smakowicie się skomponowały dając bardzo dobry smak,są solidnie doprawione i sycące.Z podanej porcji składników wyszła spora ilość kotletów.

1 komentarz: