piątek, 1 lutego 2013

Kakaowe ciasto z kaszy manny na herbatnikach.

Ciasto, które szybko się przygotowuje i nie ma ryzyka, że nie wyjdzie. Dość lekkie, niezbyt słodkie - takie pod względem słodyczy akurat. Ekspresowy i przyjemny deserek. Robię je jak mamy ochotę na coś słodkiego, nie zapychającego, a nie mam weny na pieczenie.

 Składniki:

- 1 litr mleka
- 1 szklanka kaszy manny
- 200g margaryny
- niepełna szklanka cukru(około 3/4)
- 2 łyżki kakao
- 200g herbatników
- gotowa polewa czekoladowa
- maczek dekoracyjny o smaku kakaowo - waniliowym

Wykonanie:

Mleko,margarynę,cukier i kakao włożyłam do garnka i razem podgrzewałam od czasu do czasu mieszając.


W międzyczasie blaszkę o wymiarach 24x28 wyłożyłam folią aluminiową,a następnie na całym spodzie blaszki poukładałam herbatniki.



Gdy mleko z margaryną,cukrem i kakao dobrze się połączyło, zagotowało powoli wsypałam kaszę mannę. 



Wszystko gotowałam razem jednocześnie stale mieszając do momentu, aż nie powstała gęsta,papkowata masa.

  
Gdyby masa miała zbyt wiele grudek,bo kasza manna się w niektórych miejscach niedokładnie rozmieszała i zbryliła zawsze można usunąć niechciane grudki za pomocą blendera.
Gotową masę przelałam na ułożone w blaszce herbatniki.

  
Na masie,na wierzchu ułożyłam drugą warstwę herbatników.


Polałam wierzch gotową czekoladową polewą.


Miałam taką polewę w paczuszce:


Do jej przygotowania(oprócz zawartości opakowania)potrzebne było jeszcze 1/8 kostki masła,2 łyżki wody i 1/2 łyżki oleju.
Masło,wodę i olej należało podgrzać w rondelku,a gdy się już połączą trzeba wsypać zawartość saszetki.



Wierzch polanego polewą ciasta posypałam czarno - białą posypką dekoracyjną-"maczkiem dekoracyjnym o smaku kakaowo-waniliowym".


Ciasto bardzo szybko stygnie,robi się zwarte.Jak ciasto trochę postało,tak, by masa zrobiła się chłodna,przełożyłam je do lodówki,gdzie też jest przechowywane.

Prosto i smacznie. Ciasto jest delikatne,w sam raz na leciutką przegryzkę w przypływie nagłej chęci na coś słodkiego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz