wtorek, 5 lutego 2013

Kurczak z warzywami z patelni.

W ten sposób przygotowany obiad ma wiele zalet. Po pierwsze jest smaczny, lekki, wiele w nim warzyw, a zatem i pewna dawka witamin, można go przyjemnie doprawić. A po drugie nie potrzebujemy do jego przyrządzenia stosu garów, które potem trzeba zmywać. Zatem plusów, walorów tego dania można wyliczyć wiele, minusów nie dostrzegam.

Składniki:

- mrożone warzywa 450g(miałam mieszankę warzyw na patelnię,a w jej składzie:ziemniaki,cebula,fasola szparagowa,marchew,pieczarki i brokuły)
- 1 pierś z kurczaka
- olej
- sól
- pieprz
- papryka słodka mielona
- suszona nać pietruszki
- szczypta kminku
- czosnek granulowany

Wykonanie:

Przed przygotowywaniem posiłku,trochę wcześniej wyjęłam mrożone warzywa,aby się rozmroziły.
Pierś z kurczaka opłukałam i osuszyłam.Pokroiłamna mniejsze kawałki(kosteczko-paseczki).


Na patelni rozgrzałam olej.Przełożyłam mięso na patelnię, oprószyłam je solą,pieprzem i słodką mieloną papryką.Podsmażałam kurczaka na niedużym ogniu.



Gdy kurczak się już nieco podsmażył dodałam do niego warzywa. Posypałam warzywa szczyptą kminku oraz sporą dawką granulowanego czosnku i suszonej naci pietruszki.


Zamieszałam wszystko dokładnie.Przykryłam patelnię pokrywką i podduszałam,podsmażałam warzywa z mięsem od czasu do czasu mieszając.


Gdy warzywa były już miękkie,na sam koniec doprawiłam całość solą i pieprzem do smaku.


Szybko zniknęło z miseczek.Obiad bardzo treściwy,sycący,a jednocześnie lekkostrawny,nie ciężki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz