poniedziałek, 26 maja 2014

Jogurtowe muffinki z waniliową nutką.

Przepis na szybkie do wykonania,mięciutkie,puszyste i intensywnie pachnące wanilią muffiny.Przepis na nie znalazłam na opakowaniu po cukrze waniliowym Winiary.Przepis wydał mi się ciekawy zatem postanowiłam go wykonać.Dokonałam w oryginalnym przepisie tylko takiej drobnej modyfikacji,że zwiększyłam nieco ilość cukru(bo jestem słodkożercą,który lubi solidnie słodkie wypieki)i dodałam jogurt o smaku waniliowym zamiast naturalnego.Wyszło pysznie przy minimalnym wysiłku.
Składniki:

- 1,5 szklanki mąki
- 2/3 szklanki cukru
- 8g cukru waniliowego
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- szczypta soli
- 2 jajka
- 400g jogurtu waniliowego
- 100g margaryny

Wykonanie:

Margarynę rozpuścić w rondelku i po rozpuszczeniu odstawić ją na chwilę do przestudzenia.Do ostygniętej margaryny dodać jajka i jogurt waniliowy-wszystko razem dokładnie wymieszać.W osobnej misce zmieszać sypkie produkty-mąkę,biały i waniliowy cukier, proszek do pieczenia i szczyptę soli.

"Mokre"składniki(margarynę,jajka i jogurt)przelać do"suchych" (mąki,cukrów,proszku do pieczenia i soli).Wszystkie produkty razem połączone dokładnie wymieszać.

  
Do blaszki z otworami do pieczenia muffin powkładać papierowe foremki,papilotki.Surowe ciasto nalewać do papierowych foremek(do około 2/3 wysokości foremki). 


Piec muffiny przez 25 minut w temperaturze 180 stopni.
Mi z podanej ilości składników wyszło 14 muffinek.


Muffinki były lekkie,delikatne w smaku,ładnie wyrosły,intensywnie pachniały wanilią,którą wyczuwało się także w smaku.Szybko znikały,a po nich zostawały tylko puste,papierowe papilotki, foremki.

1 komentarz:

  1. Bardzo lubię wszystkie wypieki na jogurcie, muffinki wyglądają przepysznie i maja wspaniały kolor :)

    OdpowiedzUsuń