czwartek, 25 kwietnia 2013

Czosnkowa surówka z białej rzodkwi i marchewki.

Natrafiłam w sklepie na bardzo ładną,okazałą białą rzodkiew. Zaciekawiła mnie,nie pamiętam,bym kiedykolwiek owe warzywo miała przyjemność konsumować(chyba,że w okresie wczesnego dzieciństwa, co by tłumaczyło fakt dlaczego tego nie pamiętam).Jednak nie będąc pewna smaku owej rzodkwi byłam dziwnie przekonana,że z pewnością jest smaczna i coś dobrego i dość zdrowego uda się z niej przyrządzić.No to wzięłam.Lubię smak typowej,kuleczkowej, różowiutkiej rzodkiewki,więc domyślałam się,że i z polubieniem smaku białej rzodkwi nie powinno być problemu.I nie pomyliłam się.Naprędce myśląc co z owego warzywa skombinować spontanicznie wpadłam na pomysł zrobienia poniżej opisanej surówki.

 Składniki:

- 1 spora biała rzodkiew
- 2 średnie marchewki
- 3 ząbki czosnku
- majonez
- sól
- pieprz czarny mielony

Wykonanie:

Do jednej miski starłam rzodkiew i marchewkę na tarce na dużych oczkach,a czosnek starłam na małych oczkach tarki.


Do wszystkich startych warzyw dodałam majonez i oprószyłam je dość obfitą dawką pieprzu.


Całość dokładnie wymieszałam i posoliłam do smaku.


Surówka jest świetnym dodatkiem do dania obiadowego,chociaż mi osobiście również dobrze smakuje sama,bez innych komponentów,więc z powodzeniem jest także dobrą opcją na kolacją.Jest bardzo wyrazista w smaku,przyjemnie pikantna,ma intensywny posmak i zapach.Posmakuje z pewnością każdemu,kto lubi potrawy porządnie doprawione,z charakterkiem.Czosnek jest "mocny" w smaku,rzodkiew również jest wyrazista,więc takie połączenie musi dawać solidne,wyraziste odczucia smakowe,a słodka marchewka pełni rolę przełamującą silny posmak,dodaje odrobinę kontrastowej słodkości.W dość szybkim czasie powstała zadowalająca porcja witamin,a że utaplana nieco kalorycznym majonezem to to idzie wybaczyć zważając na walory smakowe surówki i jej inne wartości odżywcze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz