wtorek, 9 kwietnia 2013

Schabowy w panierce z płatków owsianych z nutką szałwii.

Postanowiłam zaserwować schaboszczaka w wersji nieco zdrowszej od tradycyjnej formy kotleta schabowego.A co takiego ma niby wpłynąć na jego stanie się,uznanie za zdrowszą opcję? A mianowicie panierka.Zamiast panierki z bułki tartej wybrałam do obtoczenia kotleta płatki owsiane mając nadzieję, to wpłynie na to,że będzie on mniej niezdrowy,a bardziej wartościowy,pożywny i chociaż trochę zjedzenie owego schaboszczaka "zrehabilituje", sprawi,że będzie można mieć po jego pochłonięciu mniejsze wyrzuty sumienia.

Składniki:

- 1 plaster schabu
- 1 jajko
- płatki owsiane(górskie)
- szałwia cięta
- sól ziołowa
- pieprz cytrynowy
- oliwa z oliwek

Wykonanie:

Płat schabu rozbiłam tłuczkiem.Oprószyłam kotleta z obu stron solą ziołową i pieprzem cytrynowym.


Jajko wbiłam do miseczki,dosypałam do niego trochę szałwii i wszystko razem rozbełtałam.


Przyprawionego kotleta obtoczyłam w jajku z szałwią,a następnie panierowałam go z obu stron w płatkach owsianych.



Smażyłam kotleta z obu stron na patelni z rozgrzaną oliwą z oliwek na niedużym ogniu.



Kotlet przyjemnie pachnie i jest chrupiący,smakowity w konsumpcji.Szałwia dodaje ziołowego akcentu,aromatu.Dobrze również sprawdziła się sól ziołowa i pieprz cytrynowy jako doprawienie,pozytywnie wpłynęły na walory smakowe,dodały wyrazistości.Myślę,że ta forma panierki w postaci płatków to nieco zdrowsza opcja niżeli tradycyjna otoczka kotleta schabowego z bułki tartej,a z pewnością jest to ciekawa alternatywa,inna odsłona schaboszczaka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz