wtorek, 16 kwietnia 2013

"Siekany" kotlet z piersi kurczaka.

Pierś kurczaka podana w nieco innej formie,ale równie smacznej,dość apetycznej.Przepis znalazłam w książce z przepisami z kuchni polskiej(tej samej,w której wypatrzyłam przepis na rybę w curry),zaciekawił mnie,zatem postanowiłam wypróbować, zwłaszcza,że jest prosty w wykonaniu.Zmieniłam odrobinę sposób doprawienia,niżeli było to uwzględnione w bazowym przepisie.Poza tym byłam ciekawa efektu,bo miałam sam przepis bez zdjęcia,więc chciałam przekonać się jaki rezultat z tego wyniknie.

 Składniki:

- 1 średnia pierś z kurczaka
- 1 jajko
- 1 bułka(użyłam kajzerkę)
- 1 łyżeczka margaryny(do smarowania pieczywa)
- olej
- bułka tarta
- sól
- pieprz czarny mielony
- słodka mielona papryka
- tymianek
- woda

Wykonanie:

Pierś z kurczaka w miarę drobno posiekać,a bułkę namoczyć w miseczce z wodą.

Do jednego,większego naczynia przełożyć pokrojoną pierś oraz rozmoczoną i odciśniętą z nadmiaru wody bułkę i dodać do nich żółtko jaja i margarynę.Wszystko obsypać przyprawami(szczyptą soli i pieprzu oraz sporą dawką tymianku i papryki).Następnie wszystkie składniki ręcznie wymieszać.



Białko jajka ubić mikserem na sztywną pianę i dodać ją do wcześniej wymieszanych wszystkich składników.Połączyć pianę z resztą delikatnie za pomocą łyżki.

Z powstałej masy formować średniej wielkości kotlety i obtaczać je dookoła w bułce tartej.


Smażyć kotlety na dobrze rozgrzanym oleju i niedużym płomieniu z obu stron.


Z podanej porcji wyszło mi trzy solidne kotlety.Kotlety mają przyjemnie chrupiącą otoczkę,a w środku są delikatne, mięciutkie.Wyszły bardzo pulchne.Są sycące i aromatyczne.Jest to ciekawa,inna forma wykorzystania piersi z kurczaka.Z pewnością często będę do owego sposobu przygotowania tego rodzaju mięsa powracać.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz