piątek, 5 kwietnia 2013

Mleczny koktajl cappuccino z kiwi.

Po świątecznym obżarstwie,przejedzeniu chce się czegoś,organizm zdecydowanie domaga się lżejszych posiłków,lekkich dań i przekąsek.Poza tym mimo,że wiosna idzie i dotrzeć nie może i w związku z tym jeszcze można ukryć fałdki i muffinowe„wałeczki” pod kurtką to jednak data w kalendarzu,rześkie powietrze i poranny,żwawy śpiew ptaków przypominają o tym,że wiosna się zbliża i w końcu dotrze i trzeba będzie pozrzucać z siebie te wszystkie ciepłe kurty i swetrzyska i wypadałoby do tego czasu jakoś się ogarnąć,wejść w fit konwencję i przestawić się na lżejsze pożywienie,zacząć zrzucać już trochę nadprogramowych kilogramów,które się przytuliły do sylwetki podczas zimy.Zatem w ramach czegoś lekkiego dzisiaj koktajl z owocem,a te są dobre na wszystko(zdrowe,słodkie,smaczne),a że osobiście uwielbiam kawę w każdej postaci to w koktajlu postanowiłam przemycić i kawowy akcent poprzez dodatek cappuccino.

 Składniki: 

- 2 kiwi
- 300ml mleka(dodałam mleko 3,2%tłuszczu)
- 3 łyżeczki cukru trzcinowego
- 2 łyżeczki cappuccino(waniliowego)

Wykonanie:

Mleko podgrzałam w mikrofalówce(można też na gazie w rondelku,ale ja skorzystałam z mikrofali).Do kubka wsypałam cappuccino oraz cukier trzcinowy i zalałam to ciepłym,przed chwilą co podgrzanym mlekiem.



Zalaną mieszankę zamieszałam i owe,zaparzone,mleczne cappuccino odstawiłam na jakiś czas(około godziny)do ostygnięcia.
Gdy mleczne cappuccino było już chłodne to obrane kiwi pokroiłam na mniejsze kawałki i wrzuciłam je do plastikowego pojemnika,po czym zalałam je wcześniej przygotowanym cappuccino.



Wszystko(kiwi z dodatkiem cappuccino)zmiksowałam blenderem.


Gdy wszystkie składniki się już upłynniły przelałam koktajl do szklanki. 

Wyszedł mi taki zielony napój a'la koktajl Shreka naprawdę bardzo dobry w smaku.Koktajl jest na tyle płynny,nie zawiesisty,że można go swobodnie sączyć przez słomkę.Jest on bardzo orzeźwiający i lekki, dostarcza trochę słodyczy,ma przyjemną kawową nutę z waniliowym tonem,która nadaje bardzo ciekawy posmak całości.Ogólnie wszystkie składniki bardzo smakowicie się skomponowały.Jest to ciekawa alternatywa dla owocowego koktajlu,jak i kawowych napojów w wersji na zimno.Z pewnością jeszcze nie raz przygotuję taki koktajl,prawdopodobnie próbując także łączyć cappuccino z innymi owocami.Co jest bardzo ważne odnośnie tego koktajlu to to,że należy wypijać go zaraz po przygotowaniu,na świeżo,gdyż za sprawą kiwi,gdy dłuższy czas postoi może zrobić się gorzki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz