piątek, 12 kwietnia 2013

Mizeria.

Mizeria to jeden z wszem i wobec znanych i przygotowywanych klasyków jeśli chodzi o dodatki do dania obiadowego.Dodatek,który jednoznacznie kojarzy się i sygnalizuje nadejście pory wiosennej,letniej.

Składniki:

- pół ogórka szklarniowego
- pół cebuli
- jogurt naturalny
- sól
- pieprz czarny mielony

Wykonanie:

Ogórka obrałam ze skórki,pokroiłam w plastry i przełożyłam do miseczki.Cebulę pokroiłam w kostkę i dodałam do ogórka.


Polałam pokrojonego ogórka i cebulę jogurtem naturalnym.


Wszystko zamieszałam i doprawiłam do smaku solą i pieprzem.
I oczywiście następnie zjadłam.

Często najprostsze rzeczy-posiłki są najsmaczniejsze.Owa mizeria to świetny dodatek do ziemniaków i mięsa albo sadzonego jajka, ale można ją również zjeść samą jako przekąskę,czy na kolację. Nie ma wiele kalorii,bo jest zrobiona na bazie warzyw,a poza tym zamieniłam zwykle dodawaną do niej śmietanę na jogurt naturalny, co też z pewnością zmniejszyło jej wartość kaloryczną.Owa porcja to dawka przygotowana dla jednej osoby-mojej osoby :).Taka mała miseczka,a narobiła tyle zapachu w całym domu.Posiłek,dodatek lekki,świeży,orzeźwiający,a z powodzeniem można nim zagłuszyć głód.Podobno w niektórych regionach Polski jada się mizerię na słodko,muszę kiedyś wypróbować ją w słodkiej odsłonie,bo ciekawi mnie jej smakowa,słodka wersja.

1 komentarz:

  1. ja nie dodaje cebuli,tylko ogórek,sól i smietana lub jogut(sporadycznie pieprz) ale szlyszałam tez o wersji z cebulą,smietana i octem :/

    OdpowiedzUsuń