poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Ciasto bez pieczenia z czerwonymi porzeczkami w galaretce na herbatnikach z kaszą manną.

Bardzo szybkie i lekkie ciasto,idealne na letni czas,upalną pogodę.Nie trzeba uruchamiać piekarnika i dodatkowo się dogrzewać,dodawać stopni do i tak wysokiej temperatury.

Składniki:

- 100g herbatników
- 1 litr mleka(2% tłuszczu)
- 200g masła
- 1 szklanka kaszy manny
- 1 szklanka cukru
- 16g cukru waniliowego
- 2 opakowania galaretki(truskawkowej)
- czerwone porzeczki
- 700ml gorącej wody,wrzątku

Wykonanie:

Blaszkę do pieczenia o wymiarach 24x28 wyścieliłam folią aluminiową i na jej spód wyłożyłam herbatniki. 
Do garnka wlałam mleko,do którego dodałam masło oraz cukry i całość podgrzewałam,aż do rozpuszczenia.Gdy wszystkie składniki w garnku się połączyły i mleko zaczęło wrzeć wsypałam do niego kaszę mannę i intensywnie mieszałam,by nie tworzyły się grudki. Gotowałam całość do momentu,gdy zawartość garnka zrobiła się solidnie gęsta.



W międzyczasie jak podgrzewałam mleko z masłem i cukrami  przygotowałam galaretkę-do 700 ml wrzątku przesypałam oba opakowania galaretki,dokładnie wymieszałam i odstawiłam do stężenia.
Ugotowaną  w garnku ciepłą masę z kaszy manny wyłożyłam na herbatniki.


Jak masa nieco przestygła na całej jej powierzchni,na wierzchu wysypałam,ułożyłam czerwone porzeczki,które zalałam tężejącą galaretką.


Ciasto po przygotowaniu należy przechowywać w lodówce.

Ciasto wygodnie się kroi.Jest lekkie,niczym pianka,słodkie w smaku,ale nie nazbyt przesłodzone,czerwone porzeczki są pysznym letnim akcentem,powodują także,że ciasto jest w smaku bardzo rześkie.Ciasto szybko się przygotowuje i szybko także stygnie,sztywnieje,zatem po upływie niedługiego czasu można się nim już zajadać.Uwaga ciasto jest niebezpieczne z tego względu,że jest tak delikatne,leciutkie,rozpływające się w ustach,że można go jeść bez końca,ciężko się przy nim kontrolować,ograniczać do niewielkiej porcji.

2 komentarze:

  1. Lubię takie ciasta bez pieczenia..

    OdpowiedzUsuń
  2. Wypróbowane. Przepyszne ! :)
    Zjedzone całe w oka mgnieniu :D

    OdpowiedzUsuń