czwartek, 22 sierpnia 2013

Pierś z kurczaka w cieście francuskim i białe,półwytrawne francuskie wino CELEBRO.

Już od dawna nosiłam się z zamiarem przygotowania piersi z kurczaka w cieście francuskim i w końcu się zebrałam i owe danie przyrządziłam.Byłam bardzo ciekawa smaku,interesowało mnie jak będzie smakowało połączenie mięsa z kruchym ciastem francuskim.I okazało się,że efekty są bardzo zadowalające.Można by rzec,że powstał posiłek w stylu francuskim,bo i kurczak został zawinięty we francuskiego ciasto i wino,z którym owy posiłek podałam również pochodzenie ma francuskie.

Składniki:
- 1 średnia pierś z kurczaka
- kawałek ciasta francuskiego(płat ciasta takiej wielkości,by dało się nim owinąć pierś z kurczaka)
- oliwa z oliwek
- 1 jajko
- sól
- pieprz czarny mielony
- kminek
- zioła prowansalskie
- curry

Wykonanie: 
Zaczęłam od tego,że natarłam pierś z kurczaka przyprawami,a następnie podsmażyłam ją na patelni z dobrze rozgrzaną oliwą z oliwek na rumiano. 


Usmażoną pierś odłożyłam na ręcznik papierowy,by odsączyć z niej nadmiar tłuszczu i aby ostygła.Następnie lekko ostygniętą pierś przełożyłam na płat ciasta francuskiego. 


Boki ciasta z ułożonym już kurczakiem ponacinałam nożem w niezbyt cienkie paski.Zakryłam pierś z kurczaka ciastem francuskim przeplatając na mięsie na zmianę pasy z naciętego ciasta. 


Zalepiłam także na kurczaku ciasto na końcówkach,tak,by cała pierś była francuskim ciastem okryta,owinięta.Przełożyłam pierś z kurczaka zawiniętą w ciasto do blaszki wyścielonej papierem do pieczenia i posmarowałam za pomocą pędzelka wierzch ciasta rozbełtanym jajkiem. 


Wstawiłam tak przygotowane mięso owinięte ciastem do piekarnika nagrzanego do 195 stopni i piekłam je przez 30 minut,aż ciasto zrobiło się rumiane i chrupiące. 


Tak przygotowane mięso kurczaka ma dwie zalety–pysznie smakuje i przyjemnie,dość efektownie wygląda.Połączenie soczystego, smakowicie doprawionego,chudego mięsa z piersi kurczaka z kruchym,chrupiącym ciastem francuskim to świetne zestawienie. Powstała taka niczym krucha bułeczka z pyszną zawartością w środku.Danie jest sycące,można podać je z ulubioną surówką, sałatką.Z pewnością jeszcze nie raz będę powracała do tego patentu.

Podałam owe danie z białym,półwytrawnym francuskim winem CELEBRO. Wino świetnie skomponowało się z potrawą,było znakomitym dodatkiem do posiłku.Wino ma przyjemną dla oka złocistą,klarowną barwę,rześki,wyrazisty smak z wyłaniającą się cytrusową nutą. Jest łagodne w posmaku,przyjemnie się je sączy,lampka owego wina świetnie pasuje do dość lekkich dań,przekąsek.Zaleca się podawanie tego rodzaju wina do przyrządzonego na wszelaki sposób kurczaka,różnorakich sałatek,czy też wszelakiego typu serów.
Potrawa świetnie smakowała z powyżej opisanym winem 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz