wtorek, 27 sierpnia 2013

Makaron a'la carbonara i czerwone,półwytrawne wino Celebro.

Z reguły jadamy makaron,jeśli jest on z sosem,w pomidorowej wersji.Ja ogólnie lubię wszystko mięsne,czy warzywne z dodatkiem pomidorowego sosu,który czasem z braku laku zastępuję również uwielbianym przeze mnie ketchupem.Wszystko co tylko się logicznie nadaje zżerałabym z ketchupem,pomidorowym sosem.Jednak przyszła pora zmienić nieco oblicze,odcień podawanego makaronu,bo stwierdziłam,że dobrze by było spróbować makaronu w jasnej kolorystyce.Popełniłam zatem w ramach obiadu włoską carbonarę, którą podałam z włoskim winem Celebro.

Składniki:

- 250g makaronu spaghetti
- 300g boczku wędzonego
- 3 cienkie kiełbaski frankfurterki
- 1 cebula
- 2 ząbki czosnku
- 200g śmietany 18%tłuszczu
- 2 jajka
- 100g sera żółtego
- oliwa z oliwek
- suszona nać pietruszki
- sól ziołowa
- pieprz czarny mielony

Wykonanie:

Makaron ugotować w osolonej wodzie na al dente,a następnie odcedzić go z wody.
Do pojemnika przełożyć śmietanę i wbić do niej jajka.


Obsypać śmietanę z jajkami solidną dawką suszonej natki pietruszki.


Następnie do śmietany,jajek i pietruszki zetrzeć żółty ser(nie całą ilość,zostawić odrobinę,by móc zetrzeć go na już gotową potrawę).


Obsypać zawartość pojemnika odrobiną soli i pieprzu.Całość dokładnie wymieszać i odstawić na moment.


Cebulę pokroić w kostkę,czosnek drobno posiekać.Podsmażyć cebulę z czosnkiem na patelni z rozgrzaną oliwą z oliwek.


Dobrze jest użyć dużej patelni,bo będziemy na nią przekładać wszystkie składniki,zatem niech patelnia będzie spora,by dało się na niej wszystko umieścić,a następnie całość swobodnie wymieszać. Ja użyłam patelnianego woka.
Boczek i frankfurterki pokroić w nieduże kawałki i dodać je do zrumienionej cebuli z czosnkiem.


Całość podsmażać jeszcze moment,aż boczek i frankfurterki się zarumienią.
Następnie do podsmażonej cebuli,czosnku i wędlin dodać całą porcję ugotowanego makaronu.


Po chwili na patelnię przelać wcześniej przygotowany sos na bazie śmietany.

Całość zamieszać.Podgrzewać jeszcze jedynie przez chwilkę na niedużym ogniu,by sos nieco zgęstniał,ale uważając przy tym także,by nie zrobiła się z niego jajecznica.W tym czasie można jeszcze ewentualnie doprawić danie solą i pieprzem do smaku.
Gotowe danie przełożyć do talerzy.Na wierzch każdej porcji zetrzeć trochę sera żółtego i na owy ser posypać odrobinę suszonej pietruszki.

U mnie z podanej ilości składników powstały dwie porcje carbonary.Pyszne danie,co tu dużo komentować objedliśmy się okropnie,ale warto było,bo to smaczna makaronowa potrawa.

Danie podałam z czerwonym,półwytrawnym winem Celebro rodem z Włoch.Wino ma intensywny,wyrazisty smak i nasyconą,głęboką czerwona barwę.Jego aromat jest przyjemnie owocowy.Silnie wyczuwalna jest w jego posmaku winogronowa nuta,dzięki temu,że zostało wyprodukowane ze starannie i specjalnie wyselekcjonowanych owoców winogrona uprawianych w rejonach północnych Włoch.Wino jest polecane szczególnie do makaronów, pizzy oraz dań z wieprzowiny.Wino znakomicie podkreśliło smak mojej potrawy,którą w dniu obecnym była carbonara.

1 komentarz: