wtorek, 12 listopada 2013

Jabłka pod kruszonką z waniliowymi lodami.

Lody najchętniej i w największym stopniu jadam latem,ciepłą wiosną,są wtedy i świetną ochłodą i pyszną,niezbyt kaloryczną słodkością.Ale i w zimniejsze pory roku zdarza mi się,że najdzie mnie nieposkromiona ochota i sięgam po lody jesienią,czy zimą.I w tym,obecnym chłodniejszym sezonie również przyszedł taki czas,że mimo zimna na dworze skusiłam się na lody zestawione w bardzo smakowitym towarzystwie jabłek pod kruszonką.

Składniki:

- 1 i 1/3 szklanki mąki
- 2/3 szklanki białego cukru
- 130g masła plus trochę do wysmarowania naczynia
- 3 jabłka
- 2 łyżki brązowego cukru
- solidna szczypta cynamonu
- aromat waniliowy
- lody waniliowe

Wykonanie:

Naczynie do zapiekania wysmarowałam masłem.Jabłka obrałam ze skórek i pokroiłam w niespecjalnie drobną kostkę.Przełożyłam jabłka do naczynia wysmarowanego masłem i obsypałam je z wierzchu solidną dawką cynamonu oraz brązowym cukrem.


Jabłka w naczyniu zamieszałam,by wszystkie były pokryte brązowym cukrem i cynamonem i przeszłam do robienia kruszonki.
Do jednego naczynia przełożyłam mąkę,w miarę miękkie masło i biały cukier.

Z wszystkich tych składników zagniotłam kruszonkę,w trakcie zagniatania dodałam do niej kilka kropli aromatu waniliowego.


Na jabłka umieszczone w naczyniu pokruszyłam kruszonkę starając się przykryć nią całą powierzchnię naczynia od góry,tak by jabłka były całkowicie schowane pod kruszonką.


Wstawiłam naczynie do zapiekania wypełnione jabłkami przykrytymi  surową jeszcze kruszonką do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i zapiekałam przez około 40 minut.


Jeszcze ciepłe jabłka pod kruszonką przełożyłam do talerza(ja użyłam głębszego talerza),a obok nich nałożyłam łyżką solidną porcję waniliowych lodów.

Świetny deser,gdzie obok siebie występują kontrasty,które razem pysznie smakują-ciepłe jabłka pod kruszonką i zimne lody, rozpływające się w ustach jabłka,delikatne lody i chrupiąca kruszonka,zestawione razem odmienności dają smakowity efekt,bo w końcu przeciwieństwa się przyciągają.A do tego smak podkręca obłędny zapach cynamonu i waniliowej nuty za sprawą aromatu waniliowego dodanego do kruszonki.Owe jabłka pod kruszonką to taki zastępnik szarlotki w równie smacznym wydaniu.Oczywiście można sobie do kruszonki jako dodatek wybrać swoje ulubione lody,o preferowanym smaku,ja zdecydowałam się sięgnąć po waniliowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz