wtorek, 5 listopada 2013

Koktajl z mango a'la "mango lassi".

Jeszcze nigdy wcześniej,aż do tej pory,nie jadłam mango.Tak jakoś wyszło,chociaż już dawno miałam ochotę spróbować tego owocu,bo wygląda bardzo apetycznie i zachęcająco,poza tym jako maniaczka filmów bollywoodzkich często widziałam,że indyjscy bohaterowie spożywają ciekawiący mnie napój z mango,ale zawsze się jakoś nie składało żeby dany owoc kupić i coś z niego przygotować,czy nawet zjeść go bez kombinowania.Aż do dziś,bo dzisiaj w ramach drugiego śniadania przygotowałam taką oto miksturę z mango.

Składniki:

- 1 sztuka mango
- 200g jogurtu naturalnego
- 100ml wody(niegazowanej,przefiltrowanej)
- 1 łyżka miodu
- szczypta kardamonu
- listki mięty do dekoracji

Wykonanie:

Mango obrałam ze skórki,a następnie pokroiłam je na mniejsze kawałki starając się okroić pestkę.Pokrojone mango przełożyłam do plastikowego pojemnika i dodałam do niego miód oraz dolałam wodę.



Do mango,miodu i wody dodałam jogurt naturalny i dosypałam solidną szczyptę kardamonu.


Zawartość pojemnika zmiksowałam blenderem.


Gotowy koktajl przelałam do kielicha i udekorowałam listkami mięty.Wypiłam od razu po przygotowaniu,chociaż można także odstawić go do schłodzenia i wypić po jakimś czasie.

Koktajl wyszedł pyszny i orzeźwiający o płynnej,rzadkiej konsystencji.Mango ma genialny smak,jest nie za słodkie,ale też nie za kwaśne,czy gorzkie,ma właściwie wyważoną słodycz w smaku.Miałam wrażenie,że samo mango ma nieco miodowy posmak.Ten owoc pysznie połączył się ze wszystkimi pozostałymi składnikami dodanymi do koktajlu tworząc świetną w smaku miksturę o bardzo przyjemnej i pozytywnej barwie.Częściej muszę sięgać po mango,bo zdecydowanie przypadł mi do gustu smakowego.Ponadto stanowczo warto jeść mango,gdyż zawiera w sobie ogrom wszelakich witamin i wielu cennych właściwości,które korzystnie wpłyną na zdrowie, mango przykładowo przeciwdziała nowotworom,obniża cholesterol, opóźnia starzenie się organizmu,ma bardzo korzystne działania, warto się zatem nim zajadać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz