czwartek, 5 grudnia 2013

"Babka górnicza".

Wczoraj,4 grudnia,była Barbórka,czyli górnicze święto.W związku z tym,że mój Mąż również należy do górniczej społeczności postanowiłam mu z tej okazji upiec adekwatne do daty ciacho.Padło na babkę górniczą.
Składniki:

- 2 szklanki mąki
- 1 szklanka cukru
- 1 szklanka mleka
- 125g margaryny
- 1 jajko
- 2 łyżki dżemu(użyłam dżem rabarbarowy)
- 2,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 dość czubata łyżeczka kakao
- szczypta cynamonu
- polewa czekoladowa(czarno-biała,gotowa w 5 minut)

Wykonanie:

Miękką margarynę zmiksować z jajkiem,cukrem i dżemem(użyłam dżemu rabarbarowego,ale można użyć dowolnego dżemu,powidła,dobrze,żeby był gęsty,sztywny).


Następnie do zmiksowanych składników dodać mąkę,kakao,cynamon, proszek do pieczenia i dolać mleko i wszystko utrzeć mikserem na gładką masę.
Przelać zmiksowane surowe jeszcze ciasto do foremki w kształcie babki wyścielonej papierem do pieczenia.


Piec babkę w 180 stopniach przez około 60 minut(do tak zwanego "suchego patyczka").
Po wyjęciu z piekarnika babkę przestudzić,a następnie wyjąć ją z formy i pozbawić ją papieru do pieczenia.


Ostygniętą babkę polać gotować polewą czekoladową.
Ja użyłam polewy czekoladowej GELLWE-czarno-białej,którą wystarczy na 5 minut zanurzyć w ciepłej wodzie i można nią polać ciasto,bo jest płynna i wygodnie się jej używa.Polewa szybko zastyga na cieście,robi się twarda i daje to fajny efekt przy jedzeniu ciasta.


Ciasto jest miękkie,puszyste,delikatne w smaku,smakowicie łączy się z utwardzoną polewą.Świetnie pasuje i do kawy i do kubka zimnego mleka.Jest to szybka w przygotowaniu kakaowa babka z cynamonową nutką.Do jej zrobienia nie potrzeba wielu składników,więc można powiedzieć,że jest to też dość oszczędne ciasto,ekonomiczne,a smakuje pysznie i szybko znika,co też jest dowodem na to,że świetnie smakuje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz