środa, 11 grudnia 2013

Dżem truskawkowy z dodatkiem kawy.

Dzisiaj bardzo zaległy przepis prezentujący dawno temu robiony dżem.Przepis mi się gdzieś zapodział,gdzieś mi umknął i dlatego przedstawiam go tak późno i w nieadekwatnym czasie.W sezonie wakacyjnym miałam sporą dostawę truskawek,postanowiłam więc część tych pysznych owoców zachować w zapasach na czas,gdy nie będzie już tak łatwo o soczyście czerwone truskaweczki.A,że jestem maniak kawowy postanowiłam do truskawkowego przetworu przemycić trochę kawy.Zatem dzisiaj przepis na iście letni smakołyk,będący takim wspomnieniem po cieple,wakacjach w środku zimnego,śnieżnego czasu.

Składniki:

- 1 kg truskawek
- 500g cukru
- 2 łyżki kawy rozpuszczalnej

Wykonanie:

Umyte i pozbawione szypułek truskawki przełożyć do garnka i dosypać do nich cukier.

Zawartość garnka zamieszać.Jak truskawki puszczą sok przestawić garnek na palnik i nastawić na gotowanie na małym ogniu.W trakcie gotowania dosypać do podgrzewanych truskawek z cukrem kawę rozpuszczalną.

Całość zamieszać.Podgrzewać truskawki do momentu,aż się nie zmienią w papkę,dżem,aż owoce stracą swoją strukturę i powstanie z nich słodkie smarowidło z lekko wyczuwalnymi kawałkami truskawek.W trakcie podgrzewania zamieszać od czasu do czasu owoce z dodatkami.
Gdy dżem będzie gotowy przelewać go dopóki jest gorący do słoiczków.


Słoiczki szczelnie zakręcać i odstawiać do góry dnem.

I tak oto w dość prosty sposób można uzyskać truskawkowy dżem wzbogacony,urozmaicony dodatkiem kawy.Dżem będzie świetnym dodatkiem do kanapek,naleśników,czy wszelakich wypieków.Dżem dzięki kawie ma stonowaną słodkość,jet odpowiednio słodki w smaku,wydaje się też być nieco ciemniejszy niż dżem truskawkowy bez dodatku kawy,ma taki bordowy kolor,intensywnie ciemno czerwony.Kawa jest w nim wyczuwalna,jedząc dżem w posmaku odnajduje się kawową nutkę.Oprócz walorów smakowych jakie daje kawa w tym dżemie jedząc taki dżem przykładowo do śniadania dostarczamy sobie dodatkowej energii za sprawą kofeiny w przetworze.Ja degustowałam ten dżem z waflami ryżowymi,pycha, powstał taki deserowy posiłek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz