wtorek, 17 grudnia 2013

Testowanie otrąb gryczanych i otręby gryczane na mleku z jabłkiem,rodzynkami i cynamonem.

Za pośrednictwem portalu www.urodaizdrowie.pl otrzymałam do wypróbowania otręby gryczane ze sklepu http://smakoszyki.com.pl . W bogatym asortymencie sklepu można właśnie znaleźć między innymi owe otręby(http://smakoszyki.com.pl/promowane/262-otreby-gryczane.html).Otrzymałam solidną paczuszkę otrąb.


Owe otręby gryczane to produkt zupełnie naturalny,nie ma w nich żadnych ulepszaczy,konserwantów.Owe otręby zostały zrobione z gryki uprawianej ekologicznie bez wykorzystywania żadnych oprysków,chemicznych nawozów.Gryka,a co za tym idzie i otręby z niej przygotowane,to bogactwo licznych witamin i składników odżywczych.Otręby dostarczą naszemu organizmowi żelaza, jodu, fosforu,cynku,wapnia,soli mineralnych,witamin(takich jak przykładowo witamina B1,B2,PP i P)oraz wielu innych cennych wartości.Takie otręby są znakomite dla osób zarówno dbających o zdrowie,jak i mających ze zdrowiem pewne problemy(głównie w aspekcie trawiennym,metabolicznym,żołądkowym),są także polecane diabetykom.Otręby wspomagają trawienie,łagodzą wszelakie dolegliwości żołądkowe,a z czasem mogą owe dokuczliwości zupełnie wyeliminować,zneutralizować,regulują i wspomagają metabolizm, korzystnie wpływają na przemianę materii.Otręby są też świetną formą na dostarczenie energii,to bardzo pożywny produkt.Owe otręby są znakomite jako dodatek do wszelakich wypieków (przygotowywania pieczywa i słodkości),świetnie nadadzą się także jako baza do zup mlecznych,czy dodatek do wszelakich jogurtów, różnorodnych produktów nabiałowych,czy jako urozmaicenie mieszanek musli.

Otręby same w sobie są dość twarde,ale po połączeniu ich z jakimkolwiek nabiałem szybko miękną,robią się wygodne w konsumpcji.Robią się też miękkie od owoców,na skutek dodania do nich soku.
Ja testowałam je dodając 2 łyżeczki otrąb do malinowego jogurtu.


Po dodaniu otrąb do jogurtu wszystko zamieszałam i odstawiłam jogurtowo-otrębowy miks na kilka minut do lodówki,by otręby zmiękły.Otręby smacznie połączyły się z jogurtem dając pożywną, pyszną przekąskę.

Przygotowałam też zupę mleczną na bazie otrąb z dodatkiem jabłka,rodzynek i cynamonu.

 Składniki:

- 6 łyżek otrąb gryczanych
- 300ml mleka 2% tłuszczu
- 1,5 łyżki rodzynków
- 2 jabłka
- solidna szczypta cynamonu
- 1,5 łyżki brązowego cukru

Wykonanie:

Jabłka obrać ze skórek,pozbawić gniazd nasiennych i zetrzeć na tarce na grubych oczkach.


Otręby gryczane przesypać do garnuszka,zalać je mlekiem i odstawić na pięć minut,by nieco zmiękły.Następnie do mleka i otrąb dodać starte jabłka,rodzynki,brązowy cukier i solidną szczyptę cynamonu. Garnuszek przestawić na gaz i nastawić na gotowanie na niedużym płomieniu.


Zamieszać zawartość garnuszka i gotować mleczną zupę do momentu, aż mleko się solidnie podgrzeje,będzie wrzące i otręby zmiękną. Przelać gotową otrębową zupę mleczną do miseczki.Ja udekorowałam swoją zupę plastrem jabłka ukrojonym przez przekrój owocu. Powstało pożywne i sycące śniadanie.Gryczane otręby z jabłkiem, rodzynkami i cynamonem to pyszne połączenie,takie nieco na szarlotkową nutę.Taka mleczna zupa to świetna propozycja na pożywne śniadanie,jak też i inny zdrowy posiłek,zależy kto go jak potraktuje.Niezależnie od tego w ramach jakiego posiłku zjemy taką zupę mleczną będzie bardzo wartościową i smakowitą propozycją.

Otręby gryczane od sklepu http://smakoszyki.com.pl bardzo przypadły mi do gustu,są smaczne,zdrowe i z ich spożycia organizm zyskuje masę profitów,dzięki nim przyswajamy liczne korzystne składniki.Otręby świetnie się sprawdziły zarówno w zupie mlecznej,jak i jako jogurtowy dodatek.Trochę mi jeszcze tych otrąb zostało,więc będę mogła je jeszcze przetestować,degustować w innych formach,kompozycjach,za każdym razem urozmaicając ich użycie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz