piątek, 7 marca 2014

Sałatka na miksie sałat z fetą,borówkami i pestkami słonecznika z octem balsamicznym od Viands.

Sałatkę tą zrobiła kiedyś moja siostra,bardzo mi ona posmakowała, zatem jak tylko dorwałam borówki postanowiłam ją odtworzyć, samodzielnie przygotować.Miałam też możliwość przy przygotowaniu tej sałatki wypróbować ocet balsamiczny,który dostałam od Przysmaków Viands (http://przysmaki.pl/presta).

Składniki:

- 1 opakowanie(150g)miksu sałat(miałam miks z roszponką,endywią i cykorią radicchio)
- 1 kostka sera feta(270g)
- 125g borówek amerykańskich
- 4 łyżki łuskanego słonecznika
- oliwa z oliwek
- 3 łyżeczki octu balsamicznego(otrzymanego od Przysmaków Viands)
- przyprawa do sałatek

Wykonanie:

Sałatowy miks przełożyłam do pojemnika,w którym będzie można wygodnie go wymieszać z pozostałymi składnikami.Fetę rozdrobniłam,pokroiłam w kostkę i dodałam ją do sałat.


Do sałat i fety dodałam borówki oraz łuskany słonecznik.


Całość polałam odrobiną oliwy z oliwek oraz dodałam do wszystkich składników ocet balsamiczny.Wszystko wymieszałam doprawiając jednocześnie do smaku przyprawą do sałatek.


Sałatka jest od razu po przygotowaniu gotowa do jedzenia. Wszystkie użyte w niej składniki smakowicie się ze sobą łączą,osobiście szczególnie odpowiada mi kontrastowe zestawienie słonej fety i słodkich borówek.A do tego ciekawym dodatkiem jest słonecznik,który smakowicie"chrupie"w sałatce.Sałatka ta ma niewiele kalorii,a za to sporo witamin,jedynym takim małym grzeszkiem w niej jest feta.Sałatka jest bardzo sycąca,ja zjadłam jedną jej miseczkę w ramach obiadu i byłam solidnie nasycona.

Do sałatki dodałam ocet balsamiczny,który otrzymałam w ramach współpracy z Przysmakami Viands.(http://przysmaki.pl/presta).


Owy ocet balsamiczny to ocet Toschi-Linea Rossa produkowany w prowincji Modena.To najwyższej jakości ocet włoski,który jest niezwykłą kompozycją octu winnego oraz moszczu(wytłoczonego soku) winogronowego.Ocet ten był sezonowany przez dwa miesiące w dębowych beczkach,dzięki czemu zyskał wyjątkowy aromat i smak. Zawiera 6% kwasowości.Ocet dodał sałatce ciekawego smaku, świetnie sprawdził się w danej witaminowej przekąsce.Z pewnością jeszcze wielokrotnie po niego sięgnę,gdyż butelka octu ma pojemność 500ml,a okres jego spożycia jest bezterminowy.

Po więcej ciekawych produktów zapraszam na stronę Przysmaków Viands:http://przysmaki.pl/presta .

1 komentarz:

  1. Lubię taką sałatkę i sama dość często robię, choć z borówką nie robiłam jeszcze. spróbuję.

    OdpowiedzUsuń