niedziela, 14 lipca 2013

Dżem z czarnej porzeczki.

Lubię dżemor,wolę kanapki na słodko z dżemem każdego rodzaju niżeli z innymi frykasami,wędliną,czy serami,dżem to dla mnie taka codzienna słodkość,najczęściej jako śniadaniowy komponent, dodatek do pieczywa,a do chleba z masłem i dżemem obowiązkowo musi być kawa,albo bawarka,czy kakao,ciepłe mleko i to daje pyszny zestaw.Dżemu z czarnej porzeczki u mnie deficyt,więc jak tylko dostałam trochę tego smakowitego owocu to wiedziałam,że muszę przerobić go na dżem i załadować w słoiczki.Wyszedł smaczny,więc długo się nie nabędzie.

Składniki:

- 1kg czarnej porzeczki
- 750g białego cukru

Wykonanie:

Opłukane,oczyszczone porzeczki przełożyć do garnka i utłuc je przez chwilę,zmiażdżyć nieco za pomocą tłuczka,dzięki czemu zrobi się z nich sok,a dzięki temu szybciej zrobi się z nich dżem.


Zasypać ubite porzeczki i powstały z nich sok całą zawartością cukru.


Porzeczki z cukrem zamieszać i wstawić do gotowania,czy raczej należałoby powiedzieć podsmażania.


Garnek z dżemem podgrzewać na gazie na niezbyt dużym płomieniu przez około 1 godzinę od czasu do czasu go mieszając.Po tym czasie zdjąć gotowy dżem z ognia i gorący przelewać do słoiczków.Słoiki napełnione dżemem zakręcać i stawiać do góry dnem.
Z tej porcji owoców i cukru wyszło mi trzy spore słoiczki dżemu plus nieduża miseczka do zjedzenia na bieżąco do śniadania.


Dżem ma gęstą konsystencję.Ma pyszny smak,przez słodycz dżemu przyjemnie przebija się kwaskowatość porzeczki.Przepis na owe słodkie smarowidło jest bardzo prosty i szybki w wykonaniu,a pozwala uzyskać smakowity przetwór.Dżem jak znalazł przyda się na kanapki,czy do naleśników lub ciasta,chociaż dobrze wiem,że znając moje ogromne upodobanie do porzeczki i produktów z nich zrobionych to dżemowe słoiczki znikną ekspresowo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz