czwartek, 28 marca 2013

Dip a'la tzatziki.

Dodatek do potraw,którego koncepcja pochodzi z kuchni greckiej. Posiada wyrazisty smak,jest porządnie doprawiony,nadaje charakterystyczny smaczek wszelakim daniom,posiłkom do których jest podawany.Osobiście bardzo odpowiada mi jego ostrość, specyficzny posmak.Myślę,że jego smak ma wielu zwolenników,bo naprawdę jest świetny.
Składniki:

- 200g jogurtu greckiego
- pół ogórka szklarniowego
- 2 ząbki czosnku
- 2 łyżeczki przyprawy tzatziki
- sól
- pieprz czarny mielony

Wykonanie:

Jogurt przełożyłam do miski.Ogórka starłam na tarce,na dużych oczkach.Odcisnęłam nadmiar wody i dodałam go do jogurtu.Do owych składników dodałam starte na drobnych oczkach ząbki czosnku.


Do jogurtu,ogórka i czosnku dodałam przyprawy-przyprawę tzatziki oraz szczyptę soli i trochę pieprzu czarnego,mielonego do smaku.


Wszystko zamieszałam i odstawiłam do lodówki.
Dobrze jest dać temu dodatkowi przynajmniej godzinkę na odstanie w lodówce,żeby smak się wyostrzył,aby wszystkie składniki mogły się"przegryźć".

U mnie dip posłużył jako dodatek do mięsa(pieczonego kurczaka)i ryżu,ale można go łączyć,podawać z czym się tylko uważa,jest uniwersalny.Pasuje do mięs,warzyw,produktów węglowodanowych.Podkreśla smak potraw,wyostrza je,nadaje im charakteru,podkręca smakowe walory.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz