poniedziałek, 18 marca 2013

Makaronowo-jajeczna sałatka bezmięsna z prażonym słonecznikiem.

Sałatki pojawiają się u nas na stole(tudzież w lodówce,a najwięcej w żołądku;))bardzo często.Powodów dlaczego bywają u nas tak często przygotowywane jest wiele- główny argument-bardzo je lubimy.Są szybkie i łatwe w przyrządzeniu,poza tym można poprzez nie przemycić warzywa,a więc i witaminy,są dobrą propozycją na sycącą,a niezbyt ciężką kolację lub niedużą,w miarę lekką przegryzkę,czy też można zawinąć sałatkę do pracy jako II śniadanie.Szczególne upodobanie mamy do sałatek na bazie makaronu,takie robię najczęściej i je najbardziej preferujemy(i takie najszybciej znikają).I tym razem również wybór padł na sałatkę ze sporą ilością makaronu z różnorakimi dodatkami.

Składniki:

- 200g makaronu(użyłam muszelek)
- 4 jajka
- 1 puszka groszku
- 1 pęczek szczypiorku
- papryka konserwowa
- 50g słonecznika łuskanego
- czosnek granulowany
- chili
- oliwa z oliwek
- majonez
- 1 łyżeczka musztardy
- sól
- pieprz czarny ziołowy

Wykonanie:

Makaron ugotowałam al dente,a jajka ugotowałam na twardo.
Ugotowany makaron przełożyłam do miski i dodałam do niego odcedzony z zalewy groszek.

  
Jajka obrałam ze skorupek i pokroiłam w kostkę.Opłukany szczypiorek także pokroiłam na mniejsze kawałeczki, części.Przesypałam pokrojone jajka i szczypiorek do miski z groszkiem i makaronem.


 Paprykę odsączyłam z zalewy i pokroiłam w kostkę.Dodałam paprykę do wszystkich składników umieszczonych wcześniej w misce.

Na patelni z rozgrzaną oliwą z oliwek,na małym płomieniu, podsmażyłam,podprażyłam słonecznik obsypany chili i granulowanym czosnkiem.

Podprażony słonecznik dodałam do miski z pozostałymi składnikami.

 Do wszystkich składników dodałam majonez i musztardę.Wszystko zamieszałam,doprawiłam solą i pieprzem do smaku i jeszcze raz przemieszałam.


Sałatka jest kolorowa,smaczna i sycąca.Sporo w niej różnych składników,które smacznie się komponują,przyjemnie smakowo zestawiają dając pyszny posmak.Można się najeść naprawdę niedużą porcją owej sałatki.Słonecznik przyjemnie chrupie w trakcie jedzenia.Smak jest wyrazisty,w największym stopniu posmak sałatki (jak również i jej zapach)nadawany jest przez jajka i szczypiorek,ale bardzo dobrze wyczuwalne są także smaki pozostałych składników,które razem zestawione nadają sałatce smakowite,specyficzne walory smakowe.Wielkanoc tuż tuż,myślę,że sałatka ta świetnie będzie nadawała się na Wielkanocny stół,gdyż gwarantuje smak niebywale się z owym świętem kojarzący,ale będzie dobrym rozwiązaniem także na inne okazje.

Embed_vytslcemvspohhieqzol1fdon3l5wazz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz