wtorek, 11 czerwca 2013

Dżem rabarbarowy z cukrem waniliowym i cynamonem.

Jak zobaczyłam przepis na konfiturę rabarbarową na blogu: www.dream-about-muffins.blogspot.com,to wiedziałam,że chcę ją zrobić,mieć,a przede wszystkim zjeść.Zatem zakupiwszy odpowiednią ilość głównego,niezbędnego składnika na pobliskim targu w mojej miejscowości przystąpiłam do produkcji.Jeszcze nigdy nie jadłam dżemu,konfitury,przetworu z rabarbaru zatem smak mnie bardzo ciekawił.Z drobnymi swoimi modyfikacjami zrobiłam przepis wzorując się na recepturze zamieszczonej na wcześniej wspomnianym blogu.

Składniki:

- 1 kg rabarbaru
- 1 kg cukru
- 10g cukru waniliowego
- 1 plaska łyżeczka cynamonu
- 1 szklanka wody

Wykonanie:

Rabarbar obrałam ze skórek,cienkich błonek,pokroiłam go na mniejsze kawałki i przełożyłam do garnka.


Następnie zasypałam rabarbar połową cukru przeznaczonego na przygotowanie dżemu(czyli zasypałam go 0,5kg cukru)oraz cukrem waniliowym i odstawiłam wszystko na około 4 godziny,aby rabarbar pod wpływem zasypania go cukrami puścił sok.



Po upływie tego czasu i gdy rabarbar był już otoczony powstałym z niego syropem do osobnego garnuszka wlałam 1 szklankę zimnej wody i wsypałam do niej pozostałą zawartość(pozostałe 0,5kg) cukru, całość podgrzałam aż do całkowitego rozpuszczenia się cukru w wodzie.Mieszankę wody i cukru dolałam do pokrojonego wcześniej rabarbaru.


Do rabarbaru także dosypałam cynamon.Wszystko zamieszałam i wstawiłam do gotowania.


Gotowałam dżem przez około 3 godziny na bardzo małym płomieniu od czasu do czasu go mieszając.


Dość szybko się go przygotowuje,rabarbar dość sprawnie się przemienia w dżem.
Gotowy dżem jeszcze ciepły przelałam do słoików,zakręciłam słoiki i postawiłam je do góry dnem,do góry nogami ;).


Z owej porcji wyszły mi 2 spore słoiczki dżemu i nieduży plastikowy pojemniczek.Zrezygnowałam z pasteryzowania dżemu,bo podejrzewam,że szybko zniknie,więc nie trzeba było go w moim przypadku przygotowywać do dłuższego postania,bo nie będzie nadto długo istniał,zimy z pewnością nie doczeka.


Jeśli chodzi o wrażenia smakowe to dżem jest przepyszny. Oczywiście został wypróbowany już na drugi dzień do śniadania. Smak jest słodko-kwaśny,cukru jest sporo,jeśli ktoś woli mniej słodko myślę,że może ująć tak około 100-200g z całej przeznaczonej na zrobienie dżemu ilości cukru i też nie powinien wyjść zbyt kwaśny,dla mnie w tej wersji,z użyciem 1kg cukru jest najlepszy.Dżem wyglądem na pierwszy rzut oka przypomina dżem śliwkowy,gdybym nie wiedziała,że jest z rabarbaru to bym zdecydowanie śliwkę obstawiała.Dżem ma gęstą konsystencję i intensywnie i przyjemnie pachnie cynamonem i wanilią.Z pewnością zrobię jeszcze kilka słoiczków,będą kolejne tury jego wytwórstwa,które tym razem z myślą o zimie już zapasteryzuję,bo jest obłędny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz