czwartek, 6 czerwca 2013

Schabowe zawijasy z serkiem topionym i szczypiorkiem.

Schab na obiad to zawsze dobra propozycja,która nasyci i zaspokoi ochotę na coś przyjemnie doprawionego.Ze schabem,jak i z kurczakiem,czy innym mięsem,można zawsze trochę poeksperymentować podając go co rusz w jakiejś innej wersji,odsłonie.

Składniki:

- 2 plastry schabu
- 50g topionego serka śmietankowego
- 1/3 pęczka szczypiorku
- 1 jajko
- bułka tarta
- olej
- sól
- pieprz czarny mielony
- chili
- słodka mielona papryka
- zioła prowansalskie

Wykonanie:

Mięso rozbiłam nieco tłuczkiem.Następnie natarłam oba płaty schabu solą,pieprzem,słodką mieloną papryką i ziołami prowansalskimi.Jajko wbiłam do miseczki i rozbełtałam. Szczypiorek pokroiłam w miarę drobno i dodałam go do topionego serka dosypując do owego serka ze szczypiorkiem szczyptę chili.


Nałożyłam szczypiorkowy serek z dodatkiem chili na oba płaty mięsa starając się,by rozłożyć ilość serka na obu kawałkach mięsa równomiernie,w zbliżonej ilości.


Zwinęłam oba kawałki mięsa dość ściśle w ruloniki,roladki.


Każdy z zawijasów obtaczałam najpierw w jajku,a następnie w bułce tartej.


Smażyłam schabowe zawijasy na patelni z rozgrzanym olejem z obu stron na niedużym płomieniu do momentu zrumienienia się roladek.



W ten sposób przygotowane kawałki schabu to pomysł na treściwy i smakowity obiad,a do tego jaki przyjemnie pachnący i szybki w wykonaniu.Ciekawe jest zestawienie chrupiącej panierki i miękkiego nadzienia z serka i szczypiorku,co podnosi smakowe doznania podczas jedzenia roladek.Szczypiorek stanowi taki wiosenny akcent w zawijasach,jego zapach aromatycznie roznosił się po kuchni w trakcie smażenia.Roladki są wyraziste w smaku,intensywnie doprawione,dodane do serka sproszkowane chili zapewnia przyjemnie pikantny farsz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz