wtorek, 25 czerwca 2013

Kakaowy napój z truskawek i jagód z cytrynową nutką.

Do truskawkowego sezonu powoli wkrada się już sezon jagodowy,ja jeszcze mam trochę zamrożonych jagód,więc chcąc je wykorzystać przed pojawieniem się tych świeżych owoców na szybko przygotowałam kakaowy napój,mleczny koktajl z posiadanych przeze mnie świeżych truskawek i jagód nie wprost z krzaka,a z zamrażalnika.

 Składniki:

- 10 średnich truskawek
- 3 łyżki jagód
- sok z cytryny
- 200ml mleka(2% tłuszczu)
- 1 płaska łyżka słodkiego,rozpuszczalnego kakao
- 1 łyżeczka cukru cytrynowego

Wykonanie:

Pozbawione szypułek i opłukane truskawki przełożyłam do dużego kubka i dołożyłam do nich nieco rozmrożone jagody.Owoce skropiłam sokiem z cytryny,a następnie dosypałam do nich kakao i cukier cytrynowy.


Zalałam wszystkie umieszczone w naczyniu składniki mlekiem i zmiksowałam blenderem.



Przelałam gotowy napój do szklanki i schłodziłam go chwilę w lodówce przed wypiciem,aby był bardziej orzeźwiający.

Ja do przygotowania koktajlu użyłam tego cytrynowego cukru:


Ale jeśli ktoś nie posiada cytrynowego cukru można go zastąpić zwykłym cukrem z dodatkiem odrobiny kwasku cytrynowego lub po prostu dodać cukier,a owoce skropić większą ilością soku cytrynowego i też wyjdzie pysznie.

Napój jest smakowitą kombinacją składników,słodki smak rozpuszczalnego kakao świetnie przełamuje cytrynowa nuta,przez co mikstura nie jest zbyt słodka,ale jednocześnie w dalszym ciągu jest smaczną propozycją na lekki,koktajlowy nie przesłodzony deserek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz