środa, 12 czerwca 2013

Ryżowo-warzywna sałatka z paluszkami surimi i jajkami.

Owa sałatka to u mnie forma szybkiej,dość lekkiej przekąski lub propozycji na kolację.Wyrazista w smaku,z samych smakowitych składników.Wiem,że opinie o paluszkach surimi są różnorakie, często nieprzychylne,ja jednak je lubię,odpowiada mi ich smak,a w sałatce świetnie pasują nadając jej ciekawy posmak,a dodatkowo paluszki same w sobie mają niewiele kalorii.

Składniki:

- 1 woreczek ryżu(100g)
- 1 opakowanie(250g)paluszków z surimi o smaku krabów
- 4 jajka
- 1 duży pomidor
- 1 puszka zielonego groszku
- szczypiorek
- majonez
- 1 łyżeczka przyprawy kucharek
- 2 listki laurowe
- sól
- pieprz czarny mielony
- słodka mielona papryka
- rozmaryn

Wykonanie:

Jajka ugotowałam na twardo.Ryż ugotowałam w wodzie z dwoma listkami laurowymi i z dodatkiem przyprawy kucharek.Po ostygnięciu przełożyłam ryż do miski.Paluszki pokroiłam w dość grubą,dobrze widoczną kostkę i dodałam je do ryżu.Pokroiłam pomidora i jajka w kostkę i dodałam owe składniki do ryżu i paluszków.Groszek odcedziłam i dołożyłam do miski z resztą dodatków.


Posiekałam szczypiorek i obsypałam nim wszystkie składniki umieszczone w misce.Do miski przełożyłam majonez i obsypałam sałatkę sporą ilością pieprzu,słodkiej mielonej papryki i rozmarynu.


Wszystko dokładnie wymieszałam i doprawiłam solą do smaku.


Sałatka jest gotowa do jedzenia od razu po przygotowaniu.Ma intensywny smak,wszystkie składniki smakowicie się skomponowały. Szczypiorek nadaje sałatce wiosennego zapachu,świetnie także pasuje do paluszków surimi,podobnie jak i przyjemnie zestawia się  z owymi paluszkami rozmaryn.Sałatka jest bardzo sycąca i przyjemnie kolorowa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz