piątek, 28 czerwca 2013

Panierowany camembert.

Oj smutno dzisiaj i szaro za oknem,leje się jak ch... choroba.Znamy tożsamość tych,którzy ukradli księżyc,wiemy,że było ich dwóch,natomiast dzisiaj ja się pytam kto ukradł słońce,ilu ich było i w jakiej politycznej partii się zrzeszyli.W ramach przekąski,czy przykładowo na kolację jako propozycja panierowany ogromnie kaloryczny i ogromnie smaczny ser camembert.

Składniki:

- 1 sztuka(120g)sera camembert(naturalnego)
- 1 jajko
- bułka tarta
- oliwa z oliwek
- pół łyżeczki przyprawy kucharek
- sól ziołowa
- pieprz kolorowy
- lubczyk

Wykonanie:

Jajko wbiłam do miseczki,dodałam do niego przyprawy(kucharek, sporo lubczyku i po szczypcie soli ziołowej i kolorowego pieprzu) i dokładnie rozbełtałam wszystko widelcem.Ser obtaczałam w jajku.


Następnie obtoczony w jajku i przyprawach ser panierowałam w bułce tartej.


Czynność obtaczania sera w jajku i bułce powtórzyłam dwukrotnie, aby panierka była grubsza,miała solidniejszą warstwę.
Smażyłam ser w panierce na patelni z dobrze rozgrzaną oliwą z oliwek na niedużym płomieniu z obu stron.



Gotowy usmażony ser smakowicie pachnie i pysznie smakuje,jego smak jest wyrazisty.Z wierzchu ma chrupiącą panierkę,a ze środka wyłania się mięciutki,rozpływający ser.Taki serek to fajna forma przekąski,czy dodatku do kolacji,dobrze sprawdzi się także na wszelakich imprezach,przyjęciach jako coś do przegryzienia.Można go oczywiście przygotować z dodatkiem swoich ulubionych przypraw,ja wybrałam te,które wyszczególniłam w spisie składników i mi owy dodatek przypraw odpowiadał. Ser jest smaczny zarówno na ciepło prosto z patelni,jak i po wcześniejszym przygotowaniu będąc podgrzanym w kuchence mikrofalowej,można go także podgrzewać na grillu,też się ta metoda dobrze sprawdza.Niestety nie da się ukryć(chyba,że pod szerokim swetrem)ma on trochę kalorii,taka można by powiedzieć bomba kaloryczna nieco z niego,po zjedzeniu takiego sera w mniejszej lub większej ilości zaleca się wzmożoną aktywność fizyczną ;).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz